ik kom niet meer in XP! (UBCD)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ehs21

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Hallo,

Mijn computer start XP niet meer op. Het is gekomen doordat ik hem uitgedrukt heb terwijl ik aan het gamen was. Als ik hem nu aandoe dan doet ie wel de eerste 2 schermen ( mem test, ide test enzo) maar dan gaat ie niet naar het XP laadscherm. In plaats daarvan krijg ik een knipperend streepje linksbovenin. Ik heb al van alles via herstelconsole gedaan (chdsk/r, nieuwe boot.ini) maar niks helpt. Daarom heb ik nu ultimate boot cd gebrand om daarmee te kunnen bepalen wat er mis is en het evt te kunnen fixen. Alleen staan er zoveel programma's dat ik niet weet welke ik het beste kan gebruiken. Ik denk dat er een probleem is met de harde schijf en/of de ntfs. Iemand die verstand heeft van UBCD en tips heeft?

Alvast bedankt.

Ja fixboot en fixmbr heb ik ook al gedaan maar helaas zonder resultaat. Door bootcfg/rebuild kan ik nu wel kiezen uit 2 opties met dezelfde naam (Windows XP Home Edition) maar bij beide krijg ik eerst hoe ik windows op wil starten (veilige modus, laatste goede config, normaal) en vervolgens weer dat knipperende streepje welke optie ik ook kies. De chkdsk/r (k vergeten idd) gaf wel aan dat er fouten waren maar die konden niet hersteld worden. Vandaar dat ik nu mn laatste hoop op de ubcd heb gericht, anders wordt het denk ik formatteren en opnieuw windows installeren.

Nee dat leek mij ook al niet best idd. Die tool zou ik dan moeten branden en installeren? Ik bedoel dat kan dus zonder dat je eerst in windows zit?

En belangrijke data, tja niks is onmisbaar ofzo maar het zou toch zonde zijn om bepaalde dingen (foto's e.d.) kwijt te raken. Ik heb wel eens gelezen dat je de schijf aan een andere pc kunt hangen en dan nog dingen kunt redden maar hoe dat moet zou ik echt niet weten.

Ik heb 2 cd's, de eerste zat bij de pc en er staat op dat die alleen bedoelt is voor backup en recovery. Ik dacht dat windows hier zelf misschien niet opstond en daarom heb ik ook nog een windows cd van iemand geleend. Ik zou eigenlijk niet weten of SP1 hier opstaat of niet.

De tool van de harddisk-fabrikant is meestal een iso voor op cd of een floppy en werkt buiten Windows om.
daarom heb ik ook nog een windows cd van iemand geleend. Ik zou eigenlijk niet weten of SP1 hier opstaat of niet.
Om bij de data te kunnen is een UBCD4Win Live CD een prachtige cd,werkt in een Windows achtige omgeving en heeft vele programma's.

Je hebr echter wel een XP cd met minimaal SP1 of hoger nodig,dus even vragen aan die persoon waarvan je de cd geleend hebt.

http://www.ubcd4win.com/

Greetz

Oke ik heb nu een cd met linux erop (knoppix), daarmee kan ik ook bij de data. Ik heb inmiddels ook een ext hdd besteld dus daar kan ik de data dan opzetten en vervolgens opnieuw windows installeren. Ik denk dat het dan opgelost is als alles goed gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan