Ik kom niet met vista op mijn draadloosnetwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arne2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arne2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2007
Hallo,

Ik heb vorige week een ACER Aspire 5633WLMi_2G120 notebook gekocht met vista home premium. Met deze labtop wil het internet op via mijn draadloze netwerk dat bestaat uit drie andere computers met xp en een router van het type Cisco 827.

Als ik met de nieuwe labtop toegang probeer te krijgen tot het netwerk kan hij dit niet vanwege “een time-out of een gebruikershandeling”. Het netwerk is beveiligd met een simpele wep beveiliging, waarvan ik de 26 cijfers meerdere keren heb ingevoerd. Volgens mij ligt het probleem dus niet in de beveiliging.

Nu lees ik (http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-283092.html) dat er problemen bestaan met de combinatie vista en xp en dat deze opgelost kunnen worden door de firmware van de router te upgraden. Ik heb alleen totaal geen idee hoe dit moet. Ten eerste kom ik niet in het menu van de router door de standaard gateway in te typen in de browser van mijn desktop. Ten tweede is mijn router dermate oud dat ik betwijfel of er wel een update beschikbaar is, bovendien heb ik geen toegang tot eventuele software op de site van sisco.

Ligt het probleem zoals ik vermoed in upgrade van de router of zie ik dingen over het hoofd?

Mvg,

Arne

Welkom bij de Helpmij!

Misschien maak je wel dezelfde fout als iemand die 3 weken terug daarover klaagde :

hij had een splinternieuwe laptop en een splinternieuwe providor : Orange (livebox)

Hij kreeg het draadloze netwerk maar niet draaiend. Toen hij de USB antenne van Orange uit z'n laptob trok, werkte het geheel binnen 1 minuut. Oorzaak: hij had een dubbele draadloze verbinding doordat hij de antenne van Orange aansloot. Was echter niet nodig, want zijn mobo had een draadloze verbinding " onboard". Toen die USB antenne eruit was, was het geheel in een paar minuten verholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan