ik kom niet van een trojan af..Wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rens12

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Hallo,

Kan iemand mij helpen?
Ik heb een trojan(tenminste dat denk ik) op mijn computer en ik krijg die er niet af, de computer opend uit zichzelf steeds een internetpagina van wat een virusscanner schijnt te zijn. Daarnaast krijg ik heel de tijd een melding( in de taakbalk, met zo'n rood icoontje met zo'n kruis erdoor heen) dat ik een security probleem heb. En als ik daar op klik opent hij deze site:

(Site wegegehaalt door topicstarter)
En dan krijg ik op die site een blauw windowsscherm die iets aan scannen is, en hij blokeert een pop-up en daarna krijg ik een melding of ik mij computer wil opschonen.

Wat moet ik doen? En kan iemand mij daarbij helpen?
ik heb al voledige virusscan gedaan met mcafee, en ook mij register, cookies,catch opgeschoont(ook met mcafee)

dus

Kan iemand mij helpen? En zijn mijn bestanden nu niet meer veilig?

Alvast bedankt voor de moeite

Laatst bewerkt:
Zou de topic starter de link willen verwijderen!!!!!!!! niet iedereen hoeft die troyan te krijgen wat duidelijk in de link zit !!!

ik heb alle stappen gedaan van de linken, en ik zet nu even het log bestand van hijachthis erop.

dit is het dan:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 5:32:10 PM, on 9/16/2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16705)
Boot mode: Normal

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
die logfile had je ook bij nucia moeten plaatsen,, hier worden geen logs meer gelezen maar ik kan je vertellen dat je log wel schoon is.
enkel: O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
zou je kunnen verwijderen maar heeft niets van doen met je troyan probleem.

Je zou nog spybot kunnen downloaden en alle gevonden problemen laten verwijderen

.

Laatst bewerkt:
die logfile had je ook bij nucia moeten plaatsen,, hier worden geen logs meer gelezen maar ik kan je vertellen dat je log wel schoon is.
enkel: O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
zou je kunnen verwijderen maar heeft niets van doen met je troyan probleem.

Je zou nog spybot kunnen downloaden en alle gevonden problemen laten verwijderen

.

Ok bedankt voor het reageren allemaal,
mag ik hieruit concluderen dat alles is opgelost?Alle trojans, spyware, etc verwijdert?

Anti Malware programma

De enigste,en beste manier om van die malware cq trojaners e.d af te komen is,
een goed antimalware programma installeren,en met windows mee laten draaien.

Eentje die zijn sporen verdiend heeft is het programma; Malwarebytes Anti-Malware
een vrij programma,zo te downloaden.

Uit ervaring kan ik zeggen dat deze nog beter is dan Ad-Aware 2008.

Voor het verwijderen,niet gaan klooien met Hijack This,maar Malwarebytes Anti-Malware
installeren,en gebruiken.

Eerst Malwarebytes Anti-Malware updaten naar de laatste definities,en dan de computer in de veilige modus opstarten.

Vervolgens je drives met Malwarebytes Anti-Malware gaan scannen,en na de scan alle
troep verwijderen.

Windows herstarten,en het probleem is voorgoed voorbij.

En nu maar hopen dat Windows geen schade heeft opgelopen van die trojaner.

Maak altijd als Windows in goede conditie is een backup met het programma'tje; ERUNT,
ook vrij te downloaden.Een mini programma' tje,maar een ware krachtpatser.
Veel beter als Norton Ghost.Wij gebruiken het al jaren.Je zult er versteld van staan.

Draai je dan de backup er overheen,dan is alles weer hersteld.

Succes ermee.

Groetjes; BigLjohn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan