Ik kom Windows niet meer in

Status
Niet open voor verdere reacties.

reemsz

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Ik heb eigenlijk al langere tijd problemen met mijn computer.
Af en toe gebeurd het dat hij zomaar afslaat, dus als ik even bezig ben lijkt het wel alsof de stroom even 'af slaat'.
Ook komt het wel is voor dat wanneer ik hem opstart de melding: 'Warning your computer CHIP FAN fail or speed too low'. in beeld komt. Met F1 lukt dit trouwens altijd wel.
Hier kan ik echter wel mee leven.
Gisteren daarentegen, stond de computer aan, scherm standby, tot die opeens aan sprong en de melding: Disk boot failure insert system disk and press enter in beeld kwam.
Ik heb de computer toen uitgedrukt en even een half uur gewacht.
Toen ik hem weer aanzette startte hij op, voorbij de CPU Device en dergelijke. Ik kwam tot het: 'Windows wordt gestart'-scherm en het Welkom-scherm, waarna hij bleef hangen.
Dit duurde behoorlijk lang, tot ik de melding kreeg dat er bestanden beschadigd waren of onleesbaar. Welke dit waren weet ik niet meer, omdat ik domweg maar op OK klikte, maar kan me heugen dat dit ook onder andere 'Setup50.exe' was, wat het moge zijn.
Ook las ik dat ik CHKDSK moest runnen.
Ik kreeg toen de melding dat er een soort van 'gast-account' werd aangemaakt, met alle standaard instellingen van Windows. Echter bleef hij hangen, op het moment dat je het standaard Windows bureaublad ziet, waarna hij na een tijdje opnieuw opstartte, waardoor het proces weer van voor af aan begon.
In feite komt het er op neer dat ik op de 'standaard' manier niet verder kom dan het Welkom-scherm. Ik heb echter wel tijdens het opstarten gekeken in de setup en het boot-menu. Ook door herhaaldelijk F5 te drukken kwam ik in het 'veilige opstart'-menu, en heb daar CHKDSK /f gedaan, waarna er een aantal bestanden onder andere beschadigd waren.

Hebben jullie voor advies ed nog de specs van mijn computer nodig?

Alvast bedankt!

Hoi !

Opstarten van de XP/CD, herstelconsole draaien, http://www.sjoerd-visser.demon.nl/xphome/bootini.html
De volgende commando´s intrommelen±

chkdsk /r

fixboot, beiden gevolgd door enter.

Daarna zou je PC weer op moeten starten, maar de meldingen waarover je verteld doen ook hardware/problemen veronderstellen.

Dus zo snel mogelijk je HDD testen en kijken of de koelingsventilator op de CPU vrij kan draaien, of vol met stof zit.

Greetz,

Harry.

Die melding over de ventilator maakt me trouwens niet uit.
Ik heb daar al eerder naar gekeken en die is schoon, het gaat me puur om het feit dat ik Windows niet meer in kom.

Ik heb trouwens nu last van de melding dat de TempFile op de C-schijf beschadigd is of niet gevonden kan worden.
Ik ga jouw tips straks even proberen, jullie horen er van.

Hat zomaar wegvallen van de computer komt waarschijnlijk door de melding, dat de Fan speed te laag is. Het is dan beveiligt tegen het te warm worden van je computer. Dus miss moet je met speedfan een keertje kijken hoe warm je computer word.

greetz

Dat is waar wat je zegt ja, en Speedfan is inderdaad wel handig.
Echter, dit gebeurd niet als ik al een tijdje met m'n computer draai of aan het gamen ben of wat dan ook, echter vaak wanneer ik opstart, dus tot en met het Welkom-scherm heb, of vooral had, ik hier last van.
Maar misschien is het inderdaad is slim om met Speedfan te kijken, moet ik eerst verder komen dan dat vervelende Welkom-scherm ;)

Probleem is nog niet opgelost.
Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht en deze geplaatst, de oude er uit gehaald en wil deze als externe harde schijf proberen te gebruiken zodat ik nog bestanden kan back-uppen.
Echter moet de nieuwe schijf uiteraard geïnstalleerd worden, alleen heb ik op een los papiertje mijn Windows-code alleen geeft de code een foutmelding, een foutieve code ..

Hebben jullie zelf nog oplossingen ( dus niks over de code, puur over het probleem ) ?

Hoi !

Twee mogelijkheden: gewoon een type-fout, of:

Je gebruikt de code van een XP-OEM-installatie met een niet-OEM-XP-CD, of andersom.

Bijv.: de code die op je kast vermeld staat (Windows-sticker) werkt alleen met de bijbehorende XP-CD, en niet met een willekeurige gedownloade/geleende/gevonden XP-CD.

Greetz,

Harry.

Nee, het is mijn eigen code en mijn eigen cd, dus die match moet het doen.
Heb trouwens maar een andere CD gepakt en overnieuw begonnen, heb de CD van m'n andere PC gebruikt.

Probleem is trouwens 'opgelost', dat wil zeggen ik zit nu weer op mijn eigen PC. Heb er een extra harde schijf ingehangen en de oude als externe gebruikt.
Ik kan deze nu gewoon benaderen, dus ik kan nog bij mijn oude bestanden.
Wel, elke keer als ik mijn PC opstart, gaat hij weer overnieuw in een blauw scherm schijf D, dat is dus de oude schijf, controleren en vind hij weer 'zwevende' en foute bestanden.
Ik neem aan dat wanneer ik deze er uit haal dit probleem over moet zijn?

Misschien is er een fout in het opstart bestanden van Windows. Probeer is een checkdisk uit te voeren zoals er net ook al verteld wordt.

Als dit niet werkt zou ik eens proberen Windows opnieuw te installeren.

Hopelijk lukt het.

Checkdisk heb ik al gedaan, heb op die nieuwe harde schijf ook al Windows geïnstalleerd en daarom kom ik nu meer Windows in ;)

Heb even een Speedfan gedaan:

Laatst bewerkt:
Die 91 graden is van je videokaart. Hij zou dat aan moeten kunnen. Maar misschien is dat de blauwe screen factor. Dus miss moet je daar even naar laten kijken, iemand anders nog sugesties?

Als je wilt weten hoe warm je harde-schijf is en alle andere specificaties moet je zeker dit programma gebruiken:HDtune.
Ik gebruik dat programma zelf ook. Hierdoor kan ik altijd de temperatuur van mijn harde-schijf in de taakbalk zien.
Met dit programma kun je ook allerlei andere dingen over je harde-schijf controleren. Bijvoorbeeld of hij nog goed is of hoe snel hij kan schrijven en lezen.

Heb zelf erg slechte ervaringen met Speedfan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan