Ik krijg blauw beeld tijdens spel spele

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firescorpion

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2005
Berichten
171
Hoi,

Nu is mijn probleem opgelost (met die demo's)..
Ben ik dus trackmania sunrise online aant spele, ineens *poef* daar ging de pc .. opnieuw opstarte :(

Ogja, dan maar eens opnieuw opstarte.. ikke later nog eens geprobeert (in de single player mode, niet online), alweer *poef* dus alweer opnieuw opstarte...

Ikke dus naar deze site gekome :) zie ik hier dat iemand nog zo'n probleem heeft.. ff opnieuw instelle van dat die niet meer opnieuw automatisch opstart..

hehe, eindelijk verder zonder problemen (hoopte ik) :(

Ikke dus weer trackmania online aant spelen, nog geen 2 minuten, en toen werd mijn scherm blauw :confused:
Nix werkte meer ik kon nix meer doen, behalve opnieuw opstarte...

Pfff.. alweer hier ff zoeke naar oplossing :)

Hier is dus nog iemand met dit probleem, als antwoord erop staat: - de nieuwste drivers --- die had ik al
- Pc smerig van binnen --- idd HEEEL smerig, ikke dus alles uitelkaar gedraait en alles schoongemaakt...

Dacht ik dat dat het probleem was, maar vandaag toen ik weer aant spele was .. weer ineens blauw scherm :confused:

Het spel is goed geinstaleerd, en tot nu toe heb ik dit bij geen ander spel, en ook nog nooit bij een ander spel gehad...

Alvast bedankt

Grzz Firescorpion :)

Btw van die foto, de ene is schoon en de ander niet ;)
en je wilt niet wete hoe de rest v/d kast eruit ZAG :D
 
hehe wrm gaat die foto nou niet :confused:
 

Bijlagen

  • vieze pc 004.jpg
    vieze pc 004.jpg
    88,1 KB · Weergaven: 73
Wat zie je precies op het blauwe scherm? Welke foumelding geeft hij aan? Er staat ook iets van: waarschijnlijk veroorzaakt door: **bestandsnaam** Wat staat hier dan? Speel desnoods het spel nog een keer en maak een foto van je beeldscherm en plaats deze hier. Ben onderhand zo'n beetje ervaringsdeskundige met blauwe schermpjes:p
 
Geplaatst door maikel9
Dat is een heel verhaal,je had er wel even bij moeten zetten wat voor een windows versie je hebt.
Er vanuit gaan dat je win xp hebt ga naar deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart en herstelinstellingen>instellingen>vinkje weghalen bij de computer automatisch opnieuw opstarten.

Had hij al gedaan:D
 
ja idd dat vinkje weghalen had ik al gedaan :)

Maar dat blauwe scherm is gewoon blauw...
Er staat nix op :confused:

Ik kan dan ook nix meer doen.. behalve opnieuw opstarte:(
 
Je hebt neem ik aan ook de nieuwste versie van Directx 9.0c ( weet je niet welke versie je hebt ga dan naar Start > Uitvoeren... > en type dxdiag en op OK ) nu zie je welke versie je hebt.

Wat je kan proberen is bij de video opties van het spel de laagste settings te nemen en kijken of het dan weer gebeurt, gebeurt het niet dan zet je stapsgewijs dingen hoger totdat hij weer wel vastloopt en dan ga je weer net dat stapje terug. :confused: is niet echt een oplossing maar sommige spellen eisen gewoon heel erg veel van een systeem
 
Wat zijn precies je specificaties? En wat eist het spel? het kan oververhitting zijn... Download speedfan en kijk na het spelen wat je temperaturen zijn. Speedfan is hier te downloaden: http://www.almico.com/speedfan422.exe Het probleem treed dus alleen op als je trackmania sunrise speelt?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Paintje
Je hebt neem ik aan ook de nieuwste versie van Directx 9.0c ( weet je niet welke versie je hebt ga dan naar Start > Uitvoeren... > en type dxdiag en op OK ) nu zie je welke versie je hebt.

Wat je kan proberen is bij de video opties van het spel de laagste settings te nemen en kijken of het dan weer gebeurt, gebeurt het niet dan zet je stapsgewijs dingen hoger totdat hij weer wel vastloopt en dan ga je weer net dat stapje terug. :confused: is niet echt een oplossing maar sommige spellen eisen gewoon heel erg veel van een systeem

Directx 9.0c heb ik....
De video opties van trackmania sunrise (demo) kan wat lastig te verandere... als je het hebt opgestart gaat het sowieso niet, maar voor dat je opstart gaat dat wel, maar echt een knop/functie die de "snelheid of kwaliteit" aangeeft zit er niet bij :rolleyes:
 
De resolutie lager zetten helpt ook. Wat kun je allemaal wel in het opties menu veranderen? Maar ik zou ook even doen wat er in mijn vorige bericht staat, en dan vooral de specs. Dan kan ik kijken naar drivers voor je videokaart. Er staat op de site van de fabriekant namelijk niet altijd de nieuwste drivers (bij mij, nvidia, in ieder geval niet) toen heb ik andere gevonden en daarmee was het probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt:
hier is dan de screenshot :)

ik heb er alle rolluikmenu's bij gezet...

welke moet ik veranderen ???
 

Bijlagen

  • configuration trackmania + advanced settings.jpg
    configuration trackmania + advanced settings.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 53
Dit staat er op mijn achtergrond als ik mijn pc opnieuw opstart ...
De active desktop herstellen.

Ik klik maar altijd op die knop :eek:

Is datte goed, of moet ik er iets anders mee doen ??:rolleyes:

screenshot is van de active desktop (zullen jullie wel vaker gezien hebben :))

Ogja en de max temp van de cpu loopt op tot +- 37graden en normaal loopt ie op 25-27graden met 2500 RPM ...
 

Bijlagen

  • de active desktop herstel.jpg
    de active desktop herstel.jpg
    82,8 KB · Weergaven: 50
:) Ik zou die Preset setting op minimaal proberen en je active desktop maar eens uitzetten tijdens het gamen
 
Ok ik heb dat gedaan...

Fan hoog (3500 RPM), setting op minimaal (zag er wel superslecht uit :p je kon net 1 bocht voor je kijke, voor de rest was alles wazig :)) en de active desktop, daar stond helemaal nix aangevinkt :confused:

Ik heb van 23.00 tot 1.20 kunnen spelen zonder dat ie uitviel :8-0:

Bijna een wonder:D

Toch bedankt, en ik ga steeds een stapje hogen met de settings ;)

tnx :thumb:
 
De temperaturen zijn normaal, die 3500rpm ook hoor:)
Als je niet heel erg hoog komt met je settings van je game (als het er heel slecht uit ziet en hij valt uit) zou ik evengoed nog naar een goede update voor je videokaart zoeken:cool:
 
Ja als hij weer weg gaat vallen zal ik dat zeker doen :)

Tot nu toe gaat ie goed, kwaliteit is aardig en is NOG niet weggevallen :)

Bedankt voor je reacties :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan