Ik krijg BSOD met mijn nieuwe pc als ik wow speel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

grabinus

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Hallo iedereen
ik zit met een aardig groot probleem en ik kom er echt niet uit...zucht.. nou ik zal alvast begine met hoe het zo is gekomen.

me pctje deed het altijd goed, tot een dag dat ik wow (world of warcraft) errors kreeg, nja opzich maakte dat niet veel uit, maar die wow errors kwamen steeds vaker en ze werden zelfs BSOD!!!!! het gerbeurde eerst echt al1 als ik wow speelde, maar na een tijd gebeurde het ook in windows en deed zelfs heel me windows raar.

Wat heb ik al gedaan om het te fixxe?ik had aller eerst het spel opnieuw erop gezet, geen resultaat, ik heb het spel gefixed met de fix wow error program ook dit maakte niks uit, daarna heb ik windows er opnieuw op geknalt, ook dit maakte niks uit, ik heb ook all het stof en vieze dingen uit de kast gehaald, en alles geupdate (voorzover ik weet wat en hoe ik moet update) maar dit maakten ook niet veel uit...ik ben nu zelfs aan het proberen om met heel andere werkgeheugen te spelen al1 dit laat zich nog een beetje afwachten..... PLZ plz plz en nog is plz help mij ik heb dit probleem nu al langer dan 2maande

Mijn setup is
XP
4g werkgeheugen
normalen power suply
Gforce 8600GT
moederbord MSI.... (nog wat ik kan nu ff niet kijke wat voor msi het presies is mr het is een vrij nieuw model)
vergeet k nog iets?

ok en de blue screens die ik krijg zijn

de 1e: Technische informatie
*** Stop: 0x0000008E(0xc00000005,0xB6FAF3DC,0xB74E7BCO,0x00000000)
***KMWDfilter.sys -address B6FAF3DC base at B6FAE000, datestamp 45DOFB59

de 2e: IRQL_not_less_or_equal

Technische informatie
***STOP 0x0000000A(0x9CE66240, 0x000000002, 0x000000000, 080519894)***

de 3e: Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
PFN_LIST_CORRUPT

Technische informatie
***STOP: 0x0000004E(0x00000099, 0x00067B29, 0x00000000, 0x00000000)***

de 4de Page_Fault_in_nonpaged_area
Technische informatie
*** Stop: 0x00000050(0xE71f52bc, 0x00000000, 0xBF28ca14, 0x00000001)***

***nv4_disp.dll-adress BF28ca14 Base at BF 012000, Datestamp 496eae28***

ok and last but not least een van de vele wow errors:
World of WarCraft (build 9551)

Exe: D:\World of Warcraft\WoW.exe
Time: Feb 15, 2009 2:22:58.406 AM
User: Admin
Computer: ADMIN-25B3E3BFF
------------------------------------------------------------------------------

This application has encountered a critical error:

ERROR #131 (0x85100083) File Corrupt
Program: D:\World of Warcraft\WoW.exe
File: World\Maps\Northrend\Northrend_31_20.adt

Warcraft error #131 te zien op de official site http://eu.blizzard.com/support/arti...ategoryId=2092&parentCategoryId=&pageNumber=1

ik hoop zo erg dat jullie me kune helpe :( want het is gwn EGT niet leuk meer :(

Thanks in advance
Gavino tuk

Laatst bewerkt:
probeer je pc zo basic mogenlijk op te starten. Dus alles eruit halen behalve processor (off course) , 1 balkje werkgeheugen , videokaart (als je onboard hebt), dvd-spelers eraf halen.

Hey phantom819
bedankt voor je snelle reply, maar ik heb zelf niet super veel verstand van pc's en laat de meeste dingen doen door iemand anders, zoals het opnieuw installeren van windows of hardware verwijderen en dat soort zaken, ik heb nu net me pc weer opgang met ander werk geheugen al1 krijg geen verbinding :S dus ik moet nog ff w8e tot ik het goed kan testen met het spel aan (aangezien het een online spel is)het probleem is ook dat ik de BSOD niet krijg met welk test programma ook,
al1 met het spel zelf, en na heel veel keer is het ook zelfs ook in windows gebeurt

maar tog nog een vraag dan, wat denk jij,(of jullie) van die BSOD
en zijn er misschien andere manier om dit op te lossen?

Laatst bewerkt:
eigenlijk moet dat opgelost zijn door windows opnieuw te installeren. BSOD is meestal een fout in windows zelf. Maar nu vraag ik me dus af of het niet het werkgeheugen is of de harde schijf. zijn alle drivers up to date?

hey phantom819
ja zoals ik zij ik ben geen wonder met pc's ik weet wel wat maar zeker niet genoeg,
ik ga nu weer proberen alles te updaten aangezien ik nu verbinding heb (ook me nero programma die ik nooit gebruik maar waar ik ook over heb gelezen dat het fouten aangaf) en als het goed is.. heeft die jonge alles geupdate (moederbord-werkgeheugen etc..)maar mijn hardeschijf weet ik niet zeker, ik weet niet eens de spec van dat ding

kan je me vertele hoe en waar ik mijn hardeschijf update dan?en het werkgeheugen moet als het goed is gloed nieuw zijn nu

Ty voor je help bro
(ik zie het bijna als een verloren zaak) :(

verloren is het sowieso niet, maar het gaat je misschien wel geld kosten. Harde schijf kan je niet updaten en hoeft ook niet. Maar het zou wel kunnen dat ie kapot is gegaan of niet naar behoren werkt.

heb je met het nieuwe geheugen al een BSOD gehad?

'Download & Installeer speedfan; http://www.almico.com/speedfan.php.
Kijk op de S.M.A.R.T. -tab naar de desbetreffende schijf naar de gegevens om te zien of je schijf inderdaad slecht is.
In dat geval best een backup nemen van je bestanden en een nieuwe schijf aankopen.'
bron:breekpunt.nl

blijkt dus dat dat nero programma niet eens er goed opsta, hij staat niet in me software lijst maar het staat er wel soort van op, nja ik gooit het er maar af want ik zelfs nog power dvd en dat soort troep wat ik nooit gebruik, (als het blijk dat dat ook het zelfde verhaal is gooi al die programma's eraf) misschien helpt dat wel dan

nee ik ben nog bezig met instaleren van klein software en alles op orde zetten ik ga het zo probeeren :) en met dat programma kan ik het dan meteen zien?

nee ik ben nog bezig met instaleren van klein software en alles op orde zetten ik ga het zo probeeren :) en met dat programma kan ik het dan meteen zien?

kan je de health van je hd zien.. ;) kweet niet precies hoe het zit, maar dat wijst zichzelf uit!

ik heb het speedfan programma geinstaleer en ik ben nr de smart tab gegaan ik heb me hdd geload en nu? ik zie niet egt fouten denk ik

ow met de online test knop kom hij zo uit de test: the overall fitness for this drive is 98%.
The overall performance for this drive is 98%.

nja wtf ik kan dat nero programma niet verwijderen (kan geen uninstal vinden en kan het ook niet gwn verwijderen) er staat nog veel op van nero ook dit vind ik maar en beetje raar, ik kan ook herinneren dat er veel eerder al problemen was met dat programma op deze pc, kan het misschien daar door komen?en ook die power dvd heb ik weinig vertrouwen in

nou de 1e keer weer dat ik het spel aanzet en al meteen boem: wow error, ik ben nu de repair tool voor dat spel aan het runne, (ik heb er weinig vertrouwen in :( )

#Edit#
nouja ik kom niet eens in het spel.... krijg gewoon een wow error
World of WarCraft (build 9806)

Exe: D:\World of Warcraft\WoW.exe
Time: Apr 24, 2009 1:53:15.547 PM
User: Admin
Computer: ADMIN-25B3E3BFF
------------------------------------------------------------------------------

This application has encountered a critical error:

ERROR #131 (0x85100083) File Corrupt
Program: D:\World of Warcraft\WoW.exe
File: DBFilesClient\Spell.dbc
(dus spel sluit af) nouja opnieuw instaleren dan maar Yay... 3uur lang een spelletje instaleren

(ik heb er dus nu nog minder vertrouwen in) cry :( kan dit ooit opgelost worden?
als ik weer BSOD krijg kan ik me pc mischien inruilen voor een andere met dezelfde set-up is dit dan egt de enige optie!!?? :(

plz help mij plz iemand!

Laatst bewerkt:
heb je de nieuwste drivers al geprobeerd voor je geforcekaart te installeren? die zijn te vinden op www.nvidia.com , en als je in windows bij je startmenu bij uitvoeren intypt het commando dxdiag , krijg je dan bij het tabveldje beeldscherm foutmeldingen te zien en zijn al je versnellingen voor je videokaart ingeschakeld?

Laatst bewerkt:
heb je de nieuwste drivers al geprobeerd voor je geforcekaart te installeren? die zijn te vinden op www.nvidia.com , en als je in windows bij je startmenu bij uitvoeren intypt het commando dxdiag , krijg je dan bij het tabveldje beeldscherm foutmeldingen te zien en zijn al je versnellingen voor je videokaart ingeschakeld?

als ik het dxdiag promt intyp en bij beeldscherm tab kijk zie ik niet egt fouten (denk ik)teminste niet in dat lijstje wat je krijg enigste wat ik zie is:

Bestand nv4_disp.dll is niet digitaal ondertekend, wat betekent dat het niet is getest door Microsoft Windows Hardware Quality Labs (WHQL). U kunt een door WHQL ondertekend stuurprogramma eventueel via de fabrikant van de hardware verkrijgen.
Klik op de knop DirectDraw testen om de werking van DirectDraw te testen.
Klik op de knop Direct3D testen om de werking van Direct3D te testen.

of kijk ik nu verkeerd? en die versnellingen voor me videokaart waar zie ik dat?

en ja als het goed is heb ik me gforce ge update, mr als ik de online check voor updates doe komt er niks uit, (of moet ik gwn langer w8e?) hoe moet ik anders die driver manual installeren???, downloaden openen en installeren?

#Edit#
Ik heb mn gforce driver opnieuw erop gezet en hij MOET nu wel up to date zijn, ik ga nu het spel patche,
we zulle wel zien wat eruit komt

heel veel ty voor je hulp
khoop dat het tog nog goedkomt :(

Laatst bewerkt:
ow met de online test knop kom hij zo uit de test: the overall fitness for this drive is 98%.
The overall performance for this drive is 98%.

dan zou die ook niet kapot moeten zijn.
Is je xp versie legaal en up to date?

dan zou die ook niet kapot moeten zijn.
Is je xp versie legaal en up to date?

ja alles is legaal en ik heb automatische updates voor windows aan meer hoef tog niet? (en sowieso zou het al up to date moeten zijn)

maar ik heb nu zelfs een tweede fout gevonden (wat ikzelf nog nooit heb meegemaakt)
en dat is: ik krijg het fuking spel niet eens gepatch bij patch 3.0.2 naar 3.0.3 loopt het patchen stil en krijg ik dit bericht:

The patch "base\world\maps\Northrend\Northrend_37_21.adt" could not be applied. (CRC mismatch: expected 0x9ede6700, actual 0x128782d9.) If this problem persists, you may be able to solve it by uninstalling and then reinstalling the game. If you are unable to correct this problem, please contact Blizzard Technical Support. (BNUpdate::PTCApply)
To check this installation for problems, click the "Repair" button. The Repair tool can automatically fix many update errors.

(de repair tool helpt niks)
ik weet niet of jullie hiervan verstand hebben

zucht... ik zit er echt doorheen nu... als ik weer wow opnieuw moet installeren... zucht..

ik zou maar eens WoW deinstalleren en dan kijken of je pc wel goed draait.. het lijkt wel of Wow je hele pc overhoopt haalt. Ik weet niet of je een verslaving hebt maar anders is het een goede kans om er vanaf te komen.. :p

ik zou maar eens WoW deinstalleren en dan kijken of je pc wel goed draait.. het lijkt wel of Wow je hele pc overhoopt haalt. Ik weet niet of je een verslaving hebt maar anders is het een goede kans om er vanaf te komen.. :p

in tegendeel ik ben het spel zat...ik verveel me en ik heb het gevoel alsof ik het alang heb uitgespeeld (dit spel is in principe uitspeelbaar) :P

maar dat ter zijde
ik wil geen pc met dit soort fratse, nu is het met wow maar over een maand... wat dan... en wat betekend dit alles voor mn pc.....
ik heb zelfs 30euro neergelegd om meer game time te kopen (wat ik eiglk niet van plan was) al1 maar om te kijken of me pc nog steeds raar deed

ik weet dat veel mensen al1 met dit spel problemen hebben en normalen veel meer eisende spellen gwn kunne spelen, maar tog
DIT IS NIET GOED.
en het moet gemaakt worden (of vervange)

en ja ik ga het spel weer installeren en het nog is proberen en zoals ik eerder gemled heb ik heb zn beetje alles (mem-hd-video) getest ik ben RADELOOS
Of ik ben gedoomed of het is VOODOO

hehe mr bedankt voor het helpe ik hoop egt dat het oplosbaar is
heb iemand nog ideeën ofzo? want ik kom er egt niet uit :S

#Edit#
ik heb nu eindelijk het spel zonder enige problemen geïnstalleerd, ik heb het spel en de patches van de wow site zelf gedownload tot aan het laatste deel,die heb ik gwn met de cd gedaan
ik heb het spel nu al een klein uurtje aan en nog geen BSOD, ik hou jullie op de hoogte :)

Laatst bewerkt:
nou ik heb de afgelopen dagen me pc een beetje getest, maar omdat ik weinig tijd had, had ik niet egt tijd om te gaan game en me systeem (met ander geheugen) te testen,

nou na een tijdje teste kwam dit eruit, met wow kreeg ik opeens vaag beeld en de kleuren waren helemaal in de war en zag overall sterren, en terwijl ik een heel ander spel aan het spelen was krijg ik in 1x een BSOD ik kreeg dit bericht:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Technische informatie
***STOP: 0x0000000A(0xC000AEF8,0x00000002,ox00000000,0x8051190C)***

als iemand nog ideeën heb laat het me plz weten :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan