• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik krijg de formule niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenno

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Hallo allemaal,

Ik kan de formule waarin diverse variabelen zitten niet goed krijgen.
In de bijlage heb ik de diverse mogelijkheden neergezet met de bijbehorende uitkomsten.

Wie kan voor mij 1 formule maken waar de variabelen in verwerkt zijn?

Gr. Glenno

P.S. Graag de formule in H:T6 van de bijlage plaatsen.
Alvast bedankt.

Bijlagen

Schrijf eens in je bestand alle voorwaarden onder elkaar waaraan deze formule moet voldoen en wat het resultaat moet worden.

Cobbe

't zal aan mij liggen maar lukt niet, krijg het niet onder de pet.
Kun je nu eens in een regel aangeven wat er in die formule moet staan.
Nu staat daar Rij 5 ...
Rij 4 ...
Rij 3 ....

Ik weet het zo niet direct

Cobbe

Ik heb het opzettelijk gesplitst zodat je kunt zien welke onderdelen de formule moet hebben. Wat er dus staat over "rij 2 t/m 5" zijn dus de verschillende onderdelen van de formule met de bijbehorende uitkomsten. Voor de duidelijkheid: hetgeen in rij 2 t/m 5 staat vermeld, wordt 1 formule die ik gebruik in het gebied H2:T5 .

Ik hoop dat ik duidelijk ben. ???

Eerste poging:
Code:
=ALS(EN($F7="";$D7="");$B7;ALS(EN($F7<>"";$F7>H$1);ALS($D7<>"";$E7);$B7))

Maar de vergelijking van de datums moet je wel goed doen, je kunt die datumcellen opmaken als standaard om uw formules te testen dan zie je tenminste of de vergelijkingen kloppen.

Succes,

Cobbe

Ik geef niet op !!!!
Het gaat hier om een programma voor het bijhouden van een leden/personeelsbestand. In de kolom B staan de standaardgegevens vermeldt. Gaandeweg het jaar kunnen de standaardgegevens gewijzigd moeten worden. De datum van de wijziging staat in kolom D. In kolom E staat de nieuwe waarde.
Wanneer iemand echter vertrekt staat deze datum in kolom F. De standaardwaarde vanaf de datum in F is bepaald op 0.

In de formule die ikzelf heb gemaakt ( H2 : T2 ) zie je dat deze goed werkt en datgene doet wat het moet doen. Er is slechts één probleem. Het werkt alleen als ik data in zowel D en F heb ingevuld. Verwijder ik één van de twee data, dan geeft het de standaardwaarde B over de hele rij (h2:t2 ). Dit klopt dan niet meer. ( als er een datum in D en een waarde in E staat vermeldt, zou deze getoond moeten worden vanaf datum D; staat er een datum in F, dan wordt vanaf deze datum 0 getoond.)

De formule moet dus aan de hand van de data in D en F en de waardes in B en E , een juiste verdeling maken in H2:T2 .

Begrijpelijk?

Gr. Glenno

Glenno,

Ik denk dat het met de volgende formule gaat lukken :
Code:
=ALS($F2="";ALS(OF($D$2="";$D$2>H$1);$B2;$E2);ALS($F2>H$1;ALS(OF($D$2="";$D$2>H$1);$B2;$E2);0))

Glenno,

Graag gedaan.
Zou jij de vraag als opgelost kunnen zetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan