Ik krijg geen 8.0mbps uit mijn adsl-verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kristofvinck

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2004
Sinds kort is de snelheid van ADSL aangepast naar 8.0mbps.
Uit voorzorg heb ik even mijn driver opnieuw geinstalleerd. Na de installatie krijg ik info dat ik een internetverbinding met 8.0 mbps tot stand heb gebracht.

Na herstarten van de pc maak ik terug verbinding met het internet en nu zegt de info dat ik surf met een snelheid van 4.6mbps. Ik weet dat dit standaart info is, maar ik maak me toch zorgen dat ik die 8mbps niet haal. Heb dit even getest met een speedtester maar daar haal ik slechts 3.6mbps en mijn modem kan normaal gezien 8.0mpbs aan.

Enig idee waar ik dit goed kan testen of hoe ik dit kan oplossen?

Afstand van je pc naar centrale is van groot belang op de maximale snelheid, net als de gebruikte kabel die er in de grond ligt.

Je kan misschien wel es kijken op de site van BBnet?? daar zijn 2 bestanden, 1 van 32 MB en 1 van 100 MB, deze kun je downloaden, tijdens download kun je zien wat je downloadsnelheid is, ook hier is het van belang dat niet (veel) meer mensen die test doen op hetzelfde moment ...

Dit is de link naar BBnet: http://speedtest.bbned.nl/

Ik heb even geprobeerd, maar ik geraak niet voorbij 3.2mbps.
Tzou fijn zijn als ik iets kon downloaden tegen het maximum aan zodat ik merk of ik voorbij de 4.6mbps geraak of niet.

Ik woon wel in België. Dus ik kan mijn afstand niet bepalen.
Ik heb speedtest vorige keer geprobeerd daar haalde ik 3.6mbps
op de andere had ik 3.06 mbps

Zou het aan mijn driver kunnen liggen, of aan een programma "Belgacom Genius" die telkens mijn standaard waarden herstelt?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan