Ik krijg geen streepjes op klinkers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hoi, ik heb al geruime tijd een raar probleem.
Ik krijg namelijk geen streepjes meer op een A of E etc. Accentsirconflexe heet zoiets dacht ik.
Nu weet ik dat iedereen dan aankomt met het configuratiescherm en dan in landinstellingen het toetsenbord op nederlands/verenigde staten internationaal moet staan, maar ik weet dat, ik heb namelijk echt al alles geprobeert maar die streepjes krijg ik niet meer op letters. De overige instellingen staan echt allemaal zoals het hoort, maar streepjes, ho maar.
Ik vindt dit echt een zeer irritant probleem en zit er al een paar maanden mee.
Ik hoop echt dat iemand hier uitkomst kan bieden.

en alt op het nummerieke toesten bordje met een cijfer combinatie?? dus bv alt 0127????

en alt op het nummerieke toesten bordje met een cijfer combinatie?? dus bv alt 0127????

Ook allemaal niet.
Het gaat mij er om om dit teken / of \ , dus naar links of naar rechts, en dat bovenop een klinker plaatsen. Ze noemen het ook een accent-teken.

in Word: druk 1 keer ctrl en shift tegelijk in

in kladblok: druk 1 keer ctrl en linkeralt in

vaak krijg je dan wel de é ipv 'e en à ipv `a

heel soms moet je ze 2 keer indrukken, vraag me niet waarom

Laatst bewerkt:
Okay dat is al iets. :thumb: Bedankt.
Wanneer ik ctrl en alt doe krijg ik nu é en á en ó enzovoorts, maar hoe krijg ik dan het streepje naar links ?

Stel je toetsenbord in op VS internationaal, ipv VS, dan werkt het allemaal weer gewoon.

maar hoe krijg ik dan het streepje naar links

dat zit links naast de 1 (zonder shift in te drukken) en dan de e, dus è of de a, à enz)

t heeft weinig met je toetsenbordinstellingen op vs oid te maken trouwens ;-0)

Laatst bewerkt:
klik je ook nog ff op Vraag opgelost rechtsonder, das handig voor andren

Misschien gaat het iets beter als u op CTRL+Shift drukt.
heb dat probleem zelf ook gehad!:p

suc6!

Welkom op Helpmij.nl.:)

Je reageert in een topic van 2008, deze is al heel lang niet actueel meer. Oude topics mogen met rust worden gelaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan