Ik krijg steeds mail delivery failures die ik nooit heb gestuurd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kellox

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2004
Berichten
55
Hoi allemaal,

Sinds ik afgelopen weekend bij mijn schoonouders op de pc (verschillende keren) heb ingelogd bij hotmail.... krijg ik meerdere keren per dag mailtjes van Mail delivery system etc. (Undelivered Mail Returned to Sender)
En steeds staan daar vele adressen in die ik een mailtje zou hebben gestuurd. (Niet dus!:mad: ) Vaak zijn dat email adressen van sites die ik heb bezocht. Bijvoorbeeld ........@marktplaats.nl.

Het lijkt dus wel of 'iets' of 'iemand' steeds met mijn email adres lukraak iedereen mailt.

Ik baal hier verschrikkelijk van. Ik weet nu dus bijna zeker dat die pc van mijn schoonouders gewoon vol virussen zit. Ze hebben ook geen beveiliging of niks.
Wat nu????

Als we die pc gaan opschonen, stopt het dan, of kan ik vanuit mijn eigen 'schone' pc iets doen?
 
Wat ik zou doen is na hotmail gebruikt te hebben direct op de knop "afmelden" drukken zodat iemand anders eventueel geen gebruik kan maken van je account.

Een ander optie is, regelmatig je wachtwoord veranderen, en dat eventueel vanaf je eigen pc.

Een pc zonder beveiliging is zo-ie-zo en gruwel.
Installeer een virusscanner.
Installeer een spy/malware scanner(s).
Installeer een firewall.

Een onbeveiligde pc is vragen om problemen.
 
Hoi bedankt voor jullie reacties.:thumb:
Even voor Frisian... ik druk altijd op afmelden voor ik wegga. Maar dit was in dit geval niet het probleem. Die pc van mijn schoonouders is het probleem:)

En Apoe, bedankt voor je info. Ik ga die links meteen doormailen en hoop dat mijn schoonpa ze zal gebruiken. En anders doe ik dat zelf hoogstpersoonlijk zodra ik er weer ben :)
Ben blij dat jij het probleem herkend. Ik hoop dan ook dat die 'bombardementen' gauw zullen verdwijnen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan