Ik krijg windows niet meer hersteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdekker81

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Berichten
8
Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende probleem. Enige dagen terug herstarte mijn pc een paar x automatisch. Daarna kreeg ik een foutmelding tijdens het opstartscherm en had ik vervolgens ergens gelezen dat dat de batterij in het moederbord is die op is. Een aantal functies(zoals winamp,emule, youtube films kijken etc.) werkte niet in windows nadat ik doorgeklikt had(F1).
Gister wilde ik een nieuwe batterij halen, maar toen deed de pc helemaal raar. Als ik opstartte liep hij telkens vast. Hij valt al uit voordat ik in windows kom. Of als ik dan eindelijk inlog en ik kom op mijn bureaublad, dan freezed de pc en kan ik weer opnieuw opstarten. Ook ging de pc gister systemcheck doen (na een aantal pogingen van mij om in windows te komen) en bleef hij in het blauwe scherm hangen na een aantal handelingen te hebben vericht waar ik niet wijs uit werd en moest ik weer opnieuw opstarten omdat hij dus weer vastliep. Een flink aantal bureaublad pictogrammen/mappen waren(daardoor) verwijderd zag ik nadat ik in windows wist te komen (en hij daarna dus gelijk weer vanzelf opnieuw opstartte)
Nu heb ik net eindelijk mijn pc in veilige modus weten op te starten. Ik dacht dat systeemherstel een goede optie zou zijn, maar als ik dat wil uitvoeren krijd ik de melding: de computer kan niet worden beveiligd met systeemherstel. Start opnieuw en probeer opnieuw.
Nou ik heb een nieuwe batterij(weliswaar geen Sony, maar nu Varta) gekocht in de winkel. zelfde code CR 2032. Maar nu krijg ik toch de melding "Cmos checksum error default loaded" weer als ik de pc opstart. Dan kan ik verder door F1 te drukken, maar ik schiet er niks mee op. Nu snap ik er helemaal niks meer van
Is mijn moederbord kapot ofzo?
Ik kom dus wel (na lang wachten) weer normaal in windows nu.
Als ik in windows kom kan ik eigenlijk alleen op internet. Downloaden gaat niet, programma's installeren gaat niet, niks werkt eigenlijk. Er zijn een aantal mappen die ik op het bureaublad had geplaatst verdwenen. Zijn die nog terug te halen? mijn pc staat nog steeds op 2002. Echter die foutmelding van checksum error geeft ie sinds kort ineens niet meer. Systeemherstel kan dus niet, want er is geen systeemherstelpunt meer doordat de pc ineens in 2002 zit..
Wat kan ik nog doen? :confused:
Verder is het ook vaak zo dat mijn monitor niet direct aanspringt na het opstarten van mijn pc. Na een aantal keren proberen werkt het ineens wel.
Ik heb geen idee wat ik kan doen en wat er allemaal mis kan zijn. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt:)
 
doordat de bios defaults opnieuw geladen zijn staat de datum automatisch op de aanmaakdatum van je bios.
probeer de tijd en datum in je bios te zetten op de juiste datum.

Volgens mij haalt windows de tijd uit de bios als deze niet kan synchroniseren via een andere weg.
Nu je de batterij vervangen hebt, kan het mogelijk zijn dat je 1 of meerdere componenten geraakt hebt. check of alle kaarten en geheugenstrippen nog goed in het slot zitten.

Krijg je evt. piepjes bij het opstarten van de pc.

Als ik het geod begrijp had je systeem herstel niet ingeschakeld staan, dan is het niet meer mogelijk om terug te gaan naar voor de problemen.
 
Bedankt voor de reactie!
Alle geheugenkaarten en strips zitten goed in het slot. De melding van checsum error is ook weg dus dat zal dan wel goed zijn denk ik.
Ik had herstelpunten voordat alles fout ging. Dat betekent toch dat ik systeemherstel aan had staan? Ik heb het vermoeden dat er beschadigingen zijn opgetreden nadat windows automatisch herstartte en toen automatisch een systeemcheck ging doen. Hij leek van alles te gaan verplaatsen en verwijderen.In het blauwe scherm liep hij toen vast en toen heb ik de pc weer opnieuw moeten opstarten en toen was dus de data en alles anders...
Die gegevens zijn dus niet meer terug te draaien?
 
Na een batterijwissel dien je eerst de bios opnieuw goed in te stellen, met F2, F10, DEL of een andere toets kom je in de bios, afhankelijk van het merk.

Haal de manual van de PC of moederbord erbij voor de uitleg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan