Ik mag een nieuwe laptop uitzoeken, maar welke zal ik doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefdesjef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Besten,

Ik heb 1,5 jaar geleden bij wehkamp de volgende laptop gekocht:
Compaq presario CQ61 + beter grafische kaart tegen meerprijs gekocht. (NVIDIA GeForce G 103M)
Nu heb ik hier al 1,5 jaar problemen mee om de 3 maand en is nu bepaald als ondeugdelijk product.

Ik krijg mijn aankoopbedrag van 579 euro terug maar ben best tevreden over de prestaties van deze laptop.
(alleen jammer dat hij te warm wordt)

Nu moet ik een nieuwe laptop hebben maar heb hier niet zo gek veel verstand van! Heeft iemand een idee welke laptop ik het beste voor dat bedrag terug kan kopen met dezelfde prestaties?

Hier onder de afbeelding met de hardware:
afbeeldinglaptopprestaties.png

Nou heb ik al een eventuele nieuwe laptop gevonden en volgens mij is alles beter, maar de video kaart niet?! klopt dat?

Dit is de eventueel nieuwe laptop:
http://www.bol.com/nl/p/computer/acer-as5750-2414g64mn-intel-core-i5-2410m-4gb-640gb-15-6-inch/9000000011582109/index.html?promo=notebooks_tout-swe-notebooks_Acer+Aspire+5750-2414G64MN+_9000000011582109_Acer+AS5750-2414G64MN+-+Intel+Core+i5+2410M%2F+4GB%2F+640GB%2F+15%2C6+inch

Groetjes,

Stef

Dat ligt eraan waar je de videokaart voor benut. Voor video-achtige dingen en bekijken van films etc. is de intel HD wel veel beter. Ook een laagdrempelig spelletje kan er wel af met de intel HD.

Voor een paar euro meer heb je ook deze http://tweakers.net/pricewatch/281322/acer-aspire-5750g-2414g64mn-(zwart).html waar een 540m in zit (ook geen snelheidsmonster, maar wel 5x sneller dan je huidige videokaart).

Ik ben echter geen grote fan van ACER. Ze zijn absoluut de goedkoopste leverancier van laptops, maar als je er meer mee doet dan 'm op een vaste plek laten staan is de bouwqualiteit toch echt merkbaar slechter.

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik gebruik de laptop voor photoshop en dreamweaver maar ook voor spelletjes als fifa 10 en civilisation 5.
Ik hoef niet perse een Acer maar wil wel een laptop met minimaal de zelfde prestaties als deze Compaq presario CQ61.
Heb je een suggestie voor een betere laptop?

Groetjes Stef

Zelfde als ik had voorgesteld, maar bij een duurdere winkel ;)

Wat is je absolute budget? of wil je vasthouden aan 550?

579 is mijn budget (dat is het bedrag dat ik teruggestort krijg) dus wil het daar graag bij houden.. ja een paar tientjes meer kan nog wel.. maar toch

6 euro boven budget:

http://tweakers.net/pricewatch/280112/asus-k53sv-sx146v.html#tab:info

De beste grafische oplossingen voor dat budget is de 540M toch wel. Deze lijkt veel op de acer, maar heeft een iets kleinere HD (maar het is geen acer :) ). Overigens geeft bijna elke laptop uit dit segment in de laatste maanden significant meer performance dan je oude laptop, door het gebruik van de nieuwe I5 serie processor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan