Ik mis de Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aat500

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2009
Hallo,
Al een paar keer heb ik de Online Armor Firewall verwijderd en weer geïnstalleerd. Verwijderd omdat hij naar mijn gevoel het systeem vertraagde en weer geïnstalleerd omdat hij zo uitvoerige en duidelijke adviezen geeft. Nu heb ik hem weer verwijderd nadat enkele toepassingen waren vastgelopen. Zou voor ik een definitief besluit neem, graag de mening van andere gebruikers/deskundigen horen. Ik heb XP home, met Sp3.

Aat.

Misschien handig wanneer je even zegt met welke toepassingen je problemen had.

Ik heb hier alle versies van Online Armor getest op Windows XP en gebruik nu Beta versie 4.0.0.49 en heb eigenlijk geen problemen gehad.
Het is best mogelijk dat je een of meerdere programma's hebt draaien die erg veel "dingen" doen die door Online Armor in de gaten worden gehouden. Dat kan de boel natuurlijk wel iets vertragen.

Het beste is om in ieder geval andere beveiliging uit te sluiten van controle door Online Armor. Dit doe je bij Opties > uitzonderingen. Dan controleert Online Armor niet de hele tijd wat je beveiliging aan het doen is. Ook ander programma's die zeker veilig zijn en ook niet misbruikt/gebruikt worden door malware kun je bij de uitzonderingen zetten.

>>Het beste is om in ieder geval andere beveiliging uit te sluiten van controle door Online Armor.<<

Dat zal een belangrijke verbetering geven. De vastlopers traden op bij de opening van e-mails -niet altijd- en bij opening van foto's in Picasa. In het begin niet, maar langzamerhand steeds vaker. En dat was dan met Taakbeheer niet meer op te lossen. Maar prettig dat je geen negatieve ervaringen hebt want ik vind het wel één van de betere firewalls , ook al door de uitvoerige informatie die je bij verdachte activiteiten krijgt. Toch maar weer installeren, denk ik. Bedankt !

Die ga ik morgen bestuderen, nu eerst naar Morpheus ! (Ik heb overigens de betaalde versie -zonder virusscanner- van Amor).

Hij is opnieuw geïnstalleerd en de andere beveiligingen zijn uitgesloten. Ik herinner mij nu ook dat hij vooral vastliep bij Google Earth
maar dat is al beter geworden nadat ik de online help had ingeschakeld. Daarna is de database blijkbaar aangepast.
Nogmaals dank voor de hulp !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan