Ik mis ineens iets van 60GB op mijn HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

dacrimson

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Hallo,

Ik kwam er gisteren achter dat ik een probleem heb met mijn 100GB HD van IBM 7200.

Volgens norton diskdokter en WIN XP checkdisk is er niets mis met de HD en heb ik nog iets van 27GB aan scrijfruimte over. Nu is het probleem dat ik Maar ruim 33GB op de HD heb staan. Dus ik zou veel meer dan 27GB aan ruimte moeten hebben. Blijkbaar is er data wel gedelete maar is dit onzichbaar aanwezig op mijn HD of iets dergelijks :-(
IK heb overigens geen verborgen bestanden of zo.

Mijn systeem is AMD 900
Master HD 20 maxtor GB
Slave IBM HD 100GB 7200 NTFS geformateerd en als 1 grote schijf aanwezig dus geen partitie.

Wie mij een oplossing kan bieden zou ik zeer dankbaar zijn. Ik zou er van balen als ik de schijf opnieuw moet Formateren want ik heb er belangrijke data op staan die te groot is om te back uppen.

Als ik overigens de overige 27 GB in een nieuwe partitie wil veranderen dan gaat dit niet met partition magic 7 en dan kan ik niet meer dan 9 GB aanmaken :-(

Alvast bedankt,

Ray

Ik heb dit wel eens eerder gezien bij een vriend van mij. Hij miste ook een enorme hoeveelheid ruimte, maar kon de bestanden die deze ruimte innemen niet vinden.

Je zegt dat je geen verborgen bestanden hebt, maar wellicht zijn die er wel. Om de één of andere reden laat XP bepaalde verborgen bestanden niet zien, ook al heb je aangevinkt dat je verborgen bestanden wil zien. Bij hem was het zo dat er ergens bestanden van 18 Gig waren aangemaakt door een programma (vraag me niet waarom), die in XP niet zichtbaar waren.

De oplossing zit m in een programma dat dat soort bestanden wel laat zien. Als je bijvoorbeeld Nero opstart zie je al gelijk dat in de file manager van het programma alle verborgen bestanden te zien zijn. En dit programma (bepaalde FTP progjes ook trouwens), laat die echt verborgen bestanden wél zien. Daarna is het nog een kwestie van goed zoeken en deleten maar....

Hoop dat het lukt.

het is een wat vreemde oplossing, maar download het programma Sequoiaview

Dat programma laat je op een duidelijk visuele manier zien hoe je harde schijf is ingedeeld. Toen ik 13gb 'kwijt' was heb ik die op deze manier 'teruggevonden'

veel succes

Bedankt voor de informatie.

Ikzelf heb de HD eerst maar 9 GB kleiner gemaakt door er een partitie bij te maken zodat ik nog wat van de belangrijke files kon bewaren. Vervolgens de partitie met het probleem opnieuw geformateerd en daarna via partition magic 7 er twee grote partition van gemaakt.
Op deze manier heb ik wat meer grip op de situatie als het nog eens voorkomt. Op dit moment heb ik alle GB weer terug maar het blijft een vaag verhaal. Ik heb wel eens vaker gehad dat ik wat GB miste maar dan bleek dit via checkdisk gelijk te verhelpen. Maar nu gaf elk proggie aan dat er niets aan het handje was.

Ik ben blij dat ik in ieder geval weer alle ruimte terug heb en ik zal het proggie Sequoiaview eens proberen mocht het probleem nog een keer voor komen.

Bedankt,

Ray

Hallo, ik heb dat programaatje gedownload en ik zie die bestanden die ik eerst kwijt was. maar hoe kan ik ze openen of weer goed maken zodat ik ze weer normala zie? ik zie ze ook over netwerk

ik zou zeggen: kijk waar ze staan en zoek die locatie op in verkenner of voer het in bij 'start'---> 'uitvoeren'

ja heb ik gedaan maar kan ze niet openen, hij heeft ze omgezet in iets ofzo. het zijn allemaal chk bestanden. en als ik ze wil openen in dat programma zegt ie dat ik niet het juiste applicatie daarvoor heb.

chk zijn backups en logs die windows maakt bij systeemcontrole/herstel. Als alles verder stabiel draait kun je die zooi erafgooien. Ik neem aan dat ze gewoon op de c-schijf staan (niet ergens verscholen in een windows-directory ofzo)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan