Ik moet formatteren, bestanden kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Ik heb geprobeerd Win98 te installeren maar dat lukte niet (kan niet op Sata?). Ik had een schijf met 2 partities en die kan ik niet meer benaderen, ik moet eerst formatteren. Kan ik nog bestanden redden van deze schijf of zit er niets anders op?

Ja dat weet ik niet :P. Misschien daar het besturingssysteem op zetten? (Nog niet doen, wacht eerst maar af wat de rest zeg :P)

Besturingssysteem is niet het probleem, ik draai Vista met 2 harde schijven, maar ik wil de bestanden van die andere schijf redden, dat is het probleem.

draai dan eens gewoon de ultimate boot cd...
Of met de vista recovery disk je vista proberen te herstellen.

De bestanden mogen gewoon niet meer op de c-partitie staan.
als ze op een andere partitie verplaatst zijn staan ze normaalgezien veilig :thumb:

Met een linux cd zou het ook moeten lukken( windows 98 zal inderdaad niet lukken omdat sata te nieuw zal zijn voor win 98...

De pc wil helemaal niet meer opstarten. Ook de rcover dvd van Vista wil niet verder omdat ie bij opties voor systeemherstel gee besturingssysteem kan vinden. Ook geheugencontrole kan niet uitgevoerd worden. Zijn er nog herstelopties, zoals opdrachtpromptcommando's?

blijft je pc hangen bij het opstarten of...? (foutcode ofzo)

commands?

kan je die wel ingeven?
chkdsk /r of chkdsk /f kunnen misschien helpen.

fixboot (afgezien van je precieze specificaties van je probleem)

Ja, pc bleef hangen, Vista dvd erin en dan herstellen. Dat gaat niet omdat hij geen besturingsysteem kan vinden (vooreen vond ie Vista altijd) Ik moet stuurprogramma's laden maar welke en waar staan die?

Is het mogelijk om Vista opnieuw te installeren maar dan over de bestaande versie heen, zodat ik wel alle bestanden op C behoud? Dus een install zonder eerst te formatteren.
Het gaat mij vooral om mijn e-mails.

Hoi !

Als er ruimte genoeg is op je C-partitie raak je bij een install van Vista op die partitie niets kwijt !

Bij de installatie zet Vista alle aanwezige bestanden in een map .OLD.
Niet formatteren dus, da's niet nodig.

Na de installatie van Vista zijn die gewoon te benaderen.

Greetz,

Harry.

Nou, dat zou top zijn, dat is natuurlijk de korste klap. Ik ga ff kijken hoeveel ruimte ik nog over heb op C.

Ik had te weinig ruimte over op C. Ik heb nog ff in het BIOS gekeken en de 2 schijven die in mn pc zitten omgedraaid in de bootvolgorde en dat werkte. Geen idee waarom het BIOS de volgorde zelf heeft veranderd maar het werkt weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan