Ik probeer een SCSI bus aan de praat te krijgen...

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
.. en dat lukt net niet helemaal :-( Dus maar eens even kijken of ik iets gemist heb. Het betreft overigens behoorlijk oude hardware, maar het werkt allemaal wel...

Mijn SCSI kaart is een Symbios 53c860, op de PVCI bus van mijn (Ubuntu) systeem. Daaraan hangt een 50-aderige kabel, waarop achtereenvolgens zitten:

- een Quantum Viking II schijf (via verloop). SCSI ID = 6.
- een Micropolis schijf, SCSI ID = 4
- een Ultraplex CD-ROM, SCSI ID = 3, eind van de kabel, met terminatie.

Ik heb alle devices al een keer gezien, als ik de andere connctoren losneem kan ik elk device diplayen met lsscsi. Maar ik zie er altijd maar één tegelijk, zo te zien altijd het laatste in de keten! En dat begrijp ik niet.

Natuurlijk is het interessant of die scsi-kaart een eigen bios heeft. Indien ja, wat geeft die dan aan als je die laat scannen op apparaten aan de scsi-bus.

Verder een gokje: Zet de scsi-id's eens precies andersom, dus Quantum op 3, Micropolis op 4 laten staan en Ultraplex op 6. Kijk of dat wat oplevert.
Kijk ook na of je voeding wel voldoende is om ook deze 3 apparaten van voldoende stroom te voorzien...

Tijs.

Natuurlijk is het interessant of die scsi-kaart een eigen bios heeft. Indien ja, wat geeft die dan aan als je die laat scannen op apparaten aan de scsi-bus.

Verder een gokje: Zet de scsi-id's eens precies andersom, dus Quantum op 3, Micropolis op 4 laten staan en Ultraplex op 6. Kijk of dat wat oplevert.
Kijk ook na of je voeding wel voldoende is om ook deze 3 apparaten van voldoende stroom te voorzien...

Tijs.
Eeen eigen BIOS niet, althans, ik zie geen melding daarvan bij het opstarten.

Dat gokje werkt inderdaad! Maar het is bij SCSI toch niet nodig, de apparaten in oplopende volgorde op de kabel te hebben?

Ik ben het met je eens dat het niet nodig zou moeten zijn, maar mooi dat het werkt.
Een verklaring heb ik er zo snel niet voor, misschien kan iemand anders die nog geven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan