pjotrb
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 jan 2009
Hoi medeprogrammeurs..
Ik probeer de inhoud van een textarea na klikken op button via AJAX naar de server te sturen om daar in database te updaten.
De functieaanroep update_sql() wordt aangeroepen want debug-statement (A) wordt getoond. Toch wordt de AJAX-functie in update_sql niet uitgevoerd. Ik zou toch op zijn minst het console.log-statement in ajax.php in de console van mijn ECLIPSE-editor moeten krijgen. Waarom komt er niets naar de server ?
serverside script: ajax.php
Ik probeer de inhoud van een textarea na klikken op button via AJAX naar de server te sturen om daar in database te updaten.
De functieaanroep update_sql() wordt aangeroepen want debug-statement (A) wordt getoond. Toch wordt de AJAX-functie in update_sql niet uitgevoerd. Ik zou toch op zijn minst het console.log-statement in ajax.php in de console van mijn ECLIPSE-editor moeten krijgen. Waarom komt er niets naar de server ?
PHP:
...
<form id="sqlForm">
<textarea name="area" id="area" style="width: 450px; height: 100px;">Dit_is_tekstarea_tekst.</textarea>
<input type="Submit" id="updbutton" class="updbutton" value="Dit_is_updbutton_tekst">
</form>
<script type="text/javascript">
$('#updbutton').click(function() {
update_sql();
});
function update_sql()
{
var sqlnaam = document.getElementById("updbutton").value;
var sqlstmt = document.getElementById("area").value;
var xhr;
console.log(sqlnaam); // (A) debug op client-console. dit werkt.
xhr = new XMLHttpRequest();
var data = "sqlnaam=" + sqlnaam;
xhr.open("POST", "ajax.php", true);
xhr.setRequestHeader("Content-Type", "application/x-www-form-urlencoded");
xhr.send(data);
}
</script>
serverside script: ajax.php
PHP:
<?php
include(INC_DIR."mysql_verbinding.php");
$sqlnaam = $_POST['sqlnaam'];
console.log("<p> AJAX_SQL ".$sqlnaam." op de server !</p>"); // FOUT: Geen console.log op de server !!
$stmt = $db->prepare("UPDATE sql_journaalregels SET sqlstmt = 'TEST' WHERE sqlid = ? " );
$stmt->bindParam(1, $id);
$id = $sqlnaam;
$stmt->execute() ;
console.log("<p> SQL ".$sqlnaam." is aangepast !</p>");
?>
Laatst bewerkt: