Ik ruik moederbord errors

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Niet letterlijk, gelukkig. Mijn moederbord rookt (nog) niet :p
Het gaat meer over de detectie van mijn harde schijven eigenlijk. Het is heel vervelend allemaal, de laatste tijd heb ik last van dat mijn harde schijven gewoon zomaar afslaan. Dit is mij nog nooit eerder gebeurd, en deze harde schijf is bovendien gloednieuw! Ditzelfde gebeurde met mijn tweede, oudere harde schijf, waarop mijn Linux installatie stond. Op een gegeven moment kon het niet meer opstarten, en kon de GRUB bootloader ook niet meer geladen worden omdat de tweede harde schijf niet te bereiken was, denk ik.
Na het herstellen van de originele MBR kon ik gewoon weer met Windows XP werken.

Ik vind het zo raar, ik heb mijn harde schijven ook op fouten gescand, maar ze komen heel netjes uit de tests, geen enkele problemen. Ik denk dus dat ik moederbord problemen heb. Zucht, ook alles gaat stuk :confused:
Ik weet alleen niet zeker dat ik moederbord problemen heb, hoe kan ik testen of het echt aan het moederbord ligt?
Of zouden het voedingproblemen kunnen zijn?

Ik denk je voeding. of knik in de kabel. Miss ff de draatjes goed aandrukken. anders een nieuwe voeding proberen als je er verstand van hebt :confused:

Ik denk je voeding. of knik in de kabel. Miss ff de draatjes goed aandrukken. anders een nieuwe voeding proberen als je er verstand van hebt :confused:

Ik denk eerlijk gezegd ook dat het de voeding is, ik heb een 350W voeding met deze setup:

- A8N-SLI moederbord
- AMD 64bit 3200+ processor
- 2 Harde schijven
- DVD-brander
- CD-brander
- Floppy
- 7 USB apparaten
- Radeon X850XT
- Soundblaster Audigy

Ik ga binnenkort een 430W voeding kopen van Coolermaster, een vriend van me heeft die ook en hij is er zeer tevreden over. Dat installeren lukt wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan