Ik snap er niks van

Status
Niet open voor verdere reacties.
staat in de bios wel de cd/dvd als eerste opstartoptie?


okee denk probleem gevonden te hebben,

krijg IPV een iso bestand een.img bestand Genaamd drdosmin.img dat moet volgens jou een iso bestand zijn wat ik in ultraiso samen met m59slis5.f8 en autoexec moet plaatsen zeg me als ik het verkeerd heb
 
inderdaad.
En dat resultaat branden als cd/boot in Nero.
(je kan daarna kijken of de genoemde bestanden op de cd staan -> gebuik een cd/rw.

Daarna moet je de pc opnieuw opstarten.
In de bios aangeven dat er als eerste opgestart moet worden van cd.

Dan dus weer opstarten: als hij aangeeft "druk op een toets om op te starten van cd", dan druk je op een toets. En dan kom je in een dos-schermpje.

Zorg er nu eerst voor dat je dat voor elkaar krijgt: dan kan je erna nog uitzoeken hoe je vanaf dat moment de bios update moet doen.
 
inderdaad.
En dat resultaat branden als cd/boot in Nero.
(je kan daarna kijken of de genoemde bestanden op de cd staan -> gebuik een cd/rw.

Daarna moet je de pc opnieuw opstarten.
In de bios aangeven dat er als eerste opgestart moet worden van cd.

Dan dus weer opstarten: als hij aangeeft "druk op een toets om op te starten van cd", dan druk je op een toets. En dan kom je in een dos-schermpje.

Zorg er nu eerst voor dat je dat voor elkaar krijgt: dan kan je erna nog uitzoeken hoe je vanaf dat moment de bios update moet doen.


dus,

autoexec.bat
drdosmin.img
flash895.exe
m95slis5.f8

bij elkaar op cd dan opstarten vanaf cd dan moet alles goed zijn
 
inderdaad.
En dat resultaat branden als cd/boot in Nero.
(je kan daarna kijken of de genoemde bestanden op de cd staan -> gebuik een cd/rw.

Daarna moet je de pc opnieuw opstarten.
In de bios aangeven dat er als eerste opgestart moet worden van cd.

Dan dus weer opstarten: als hij aangeeft "druk op een toets om op te starten van cd", dan druk je op een toets. En dan kom je in een dos-schermpje.

Zorg er nu eerst voor dat je dat voor elkaar krijgt: dan kan je erna nog uitzoeken hoe je vanaf dat moment de bios update moet doen.

ok had die 4 bestande op een schijf gezet in mijn bios first boot op cd gezet vraagt pc voer gygabite recovery disc in and press a key ik press a key gaat ie gewoon naar windows?
 
dus,

autoexec.bat
drdosmin.img
flash895.exe
m95slis5.f8

bij elkaar op cd dan opstarten vanaf cd dan moet alles goed zijn

Nee. De 3 bestanden moet je IN het img-bestand zetten. Dus je moet het img-bestand openen in dat iso-programma en dan de 3 bestanden eraan toevoegen
 
Nee. De 3 bestanden moet je IN het img-bestand zetten. Dus je moet het img-bestand openen in dat iso-programma en dan de 3 bestanden eraan toevoegen

ok ik heb ze dan alle 4 in dat programatje staan dan doe ik opslaan als dan slaat hij het op as 1 bestand datbestand heb ik op schijf staan maar hij wil niet opstarten vanaf die schijf hij gaat gewoon door naar windows
 
ok ik heb ze dan alle 4 in dat programatje staan dan doe ik opslaan als dan slaat hij het op as 1 bestand datbestand heb ik op schijf staan maar hij wil niet opstarten vanaf die schijf hij gaat gewoon door naar windows

Als je in de bios bij de Boot Device Priority of hoe het ook heet , de HDD gewoon weg haald

Dus alleen DVD of CD drive
en de rest op disabled

Het kan ook zo zijn dat je cd-tje niet bootable is. Ik ga even uitzoeken wat je daar aan kan doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan