ik snap het niet ?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

reentje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
ik heb een vraagje...
wij hebben internet via kabel & een router (is volgens mij al best oud) nu wil ik graag een laptop kopen maar hoe weet ik nou zeker dat de router het doet en dat ik er internet op kan krijgen?:confused:

Als je pc nú via de router is aangesloten wérkt de router, toch?

Bedoel je draadloos internet?
Er zijn routers zonder, maar om daar iets zinnigs over te zeggen is het handig als je merk en type van de router post.
Dan is ook te achterhalen of draadloos met een goede beveiliging en snelheid mogelijk is.

mvg Leo

nee deze pc is niet op de router aangesloten...
die ligt hier nog mooi in de doos... :o
de router die we hebben is een conceptronic firewall broadband...
ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van maar als jullie me kunnen helpen graag ...:rolleyes:

ik heb een vraagje...
wij hebben internet via kabel & een router (is volgens mij al best oud) nu wil ik graag een laptop kopen maar hoe weet ik nou zeker dat de router het doet en dat ik er internet op kan krijgen?:confused:

Ik ben het spoor een heel klein beetje bijster. Hierboven schrijf je dat er internet IS via kabel en router.Dan werkt die router toch prima en als die router nog een poortje vrij heeft dan zal óók dat laptopje middels die router zijn internetverbinding gaan krijgen.
Let ook op het antwoord / de vraag van leofact.

Wat de nieuwe router betreft: ja, ik verwacht dat het e.e.a. op een splinternieuwe sowieso geen problemen zal gaan opleveren.

O, het spijt me dan heb ik het verkeerd geschreven...
we hebben internet via kabel
en een router maar die is dus niet in gebruik.
maar ik kan die laptop er dus op wagen?

Mvg,
Irene

Wat mij nu dan vooral intrigeert is het volgende.

Je hebt een kastje waarop het internet binnenkomt. Vanuit dat kastje vertrekt er een kabeltje naar je pc. Wat ik nu graag zou willen weten is hoe dat kastje eruit ziet / hoeveel 'gaten' (poorten) dat kastje heeft.

De vraag of dat 'kastje' draadloos is, kan alleen je kabelmaatschappij beantwoorden of je moet even de naam en typenummer hier posten.

Schiet anders een digitaal plaatje van het kastje en dan met name van het gedeelte waar de kabel het kastje INgaat en de kabel naar de PC het kastje UITgaat.

Nog leuker zou het worden voor je als het kastje geen vertrekkende kabels naar je pc heeft, dan héb je reeds draadloos internet.

Let op: in mijn tekst hierboven laat ik de nieuwe router even nog helemaal buiten beschouwing. Ik vraag alleen dingen over de bestaande situatie.

Dat kastje is van Arris met 1 poort
Er zijn wél vertrekkende kabels naar de pc.
Sorry voor alle misverstanden:(

Bijlagen

• DSC01441.jpg
    DSC01441.jpg
    89,3 KB · Weergaven: 21
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan