ik snap niet wat alles is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gipsy Angelo

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
Hallo mensen,

Kan iemand mij uitleggen wat dit allemaal betekent en wat het doet? Het zit namelijk op een notebook dat ik wil gaan kopen, maar ik weet niet wat dat betekent en of het goed of minder is.

- NVidia GeForce 8400M GS 256mb
- AMD Turion 64 X2
- kloksnelheid = 2200 MHZ
- 5400 RPM
- DDR2 SDRAM (intern geheugentype)
- Lithium-Ion batterij (gaat deze lang mee?)
- 1440 x 900 pixels (is dat goed voor een 17'' beeldscherm)

Het gaat hier namelijk om een 17'' grote hp pavilion 9860 notebook.

Ik hoop dat iemand mij hiemee kan helpen.

Bij voorbaat dank,

Gipsy Angelo:cool:

Ik was begonnen met de uitleg van het eerste item, toen ik mij realiseerde dat er een veel handiger methode is om de uitleg van al die items te geven.

Voorbeeld:

type in het zoekvak van Google

5400 RPM

en kijk eens wat Google je vertelt.................. idd. en dat moet je ook doen voor elk volgende onderdeeltje van je lijstje. Zo lees je niet alleen wat het precies is, maar ook wat achtergronden.

Ik was begonnen met de uitleg van het eerste item, toen ik mij realiseerde dat er een veel handiger methode is om de uitleg van al die items te geven.

Voorbeeld:

type in het zoekvak van Google

5400 RPM

en kijk eens wat Google je vertelt.................. idd. en dat moet je ook doen voor elk volgende onderdeeltje van je lijstje. Zo lees je niet alleen wat het precies is, maar ook wat achtergronden.

haha bedankt voor je reactie, maar ik klik bijvoorbeeld in google 5400 RPM, en wat ik krijg is allemaal soorten laptops te zien met 5400 RPM, het geeft me niet een uitleg zoals wikipedia ofzoiets. haha maar toch bedankt.

Groetjes

De allereeste hit die je krijgt heeft het over draaisnelheden van harddisks................... (wat wil je nog méér?)

De grijze massa bovenin gebruiken kan ook zeer verhelderend werken ;) : laat dat getal eens weg en type RPM. (krijg je je Wikipedia................)

- NVidia GeForce 8400M GS 256mb Videokaart, matige kaart.
- AMD Turion 64 X2 Processor, x 2
- kloksnelheid = 2200 MHZ x 2
- 5400 RPM langzame versie harde schijf
- 1440 x 900 pixels (is dat goed voor een 17'' beeldscherm) goed genoeg om normaal te draaien. Past normaliter bij een 19 inch breedbeeld.

- NVidia GeForce 8400M GS 256mb Videokaart, matige kaart.
- AMD Turion 64 X2 Processor, x 2
- kloksnelheid = 2200 MHZ x 2
- 5400 RPM langzame versie harde schijf
- 1440 x 900 pixels (is dat goed voor een 17'' beeldscherm) goed genoeg om normaal te draaien. Past normaliter bij een 19 inch breedbeeld.

Hey bedankt voor je reactie. Maar die videokaart is het wel goed genoeg om films mee te downloade en te bekijken. en wat bedoel je precies met x 2.

groetjes en bedankt

Hey bedankt voor je reactie. Maar die videokaart is het wel goed genoeg om films mee te downloade en te bekijken. en wat bedoel je precies met x 2.

groetjes en bedankt

Dual-Core processors hebben twee kernen in tegenstelling met de oude processors. Deze processors kunnen twee keer zoveel bereken, maar LET OP deze processors zijn NIET twee keer zo SNEL.

Meeste mensen gaan hier de mist in.
Meeste mensen denken dat Dual-Core 2 processors zijn die krachten bundelen, bijv. 2200Mhz x 2 = 4400MHz. Dit is FOUT.

Dual-Core houdt in dat de processor meer dingen tegelijk kan verwerken.
Je kunt dus meerdere (zware) applicatie's draaien dan op een single-core (klassieke) processor.

Ik hoop dat het nu helder voor u is. :thumb:

Dual-Core processors hebben twee kernen in tegenstelling met de oude processors. Deze processors kunnen twee keer zoveel bereken, maar LET OP deze processors zijn NIET twee keer zo SNEL.

Meeste mensen gaan hier de mist in.
Meeste mensen denken dat Dual-Core 2 processors zijn die krachten bundelen, bijv. 2200Mhz x 2 = 4400MHz. Dit is FOUT.

Dual-Core houdt in dat de processor meer dingen tegelijk kan verwerken.
Je kunt dus meerdere (zware) applicatie's draaien dan op een single-core (klassieke) processor.

Ik hoop dat het nu helder voor u is. :thumb:

Hey,

Bedankt voor de goede en leerzame informatie:thumb:, maar met dual-core kan je toch op meerdere sites tegelijk zonder moeite toch..? wat bedoel je dan met zwaardere applicaties?

alvast bedankt

Hey,

Bedankt voor de goede en leerzame informatie:thumb:, maar met dual-core kan je toch op meerdere sites tegelijk zonder moeite toch..? wat bedoel je dan met zwaardere applicaties?

alvast bedankt

Denk bij zwaardere applicatie's aan, Video Bewerkings programma's en manipulatie software, deze nemen het meeste geheugen in gebruik.

En ja je kan met dual-core op meerdere site's tegelijk. Alleen de vraag is of de RAM het wel aan kan dan. Internet Applicatie's slaan de openstaande pagina's op in de RAM-geheugen.

ik neem aan of je wil weten of het prijs-kwaliteit een goed laptop is, maar dan moeten we een prijs weten, want anders ga ik zeggen dat elk onderdeel beter kan dan deze in jouw lijst.
- NVidia GeForce 8400M GS 256mb
- AMD Turion 64 X2
- kloksnelheid = 2200 MHZ
- 5400 RPM
- 1440 x 900 pixels (is dat goed voor een 17'' beeldscherm)

Voor een laptop is het een goede videokaart je kan daar gerust films meer kijke, games mee spelen (al dan niet de hoogste kwaliteit, hang vooral af van het game)

AMD Turion X2 is uitgelegd (ps single core cpu's zijn niet oud of oudere, de beste gaming cpu is nog steeds een P4 en dit is omdat de meeste programma's en games meerdere cpu's niet ondersteunen en dus nog steeds op 1 cpu werken, een dual-core heeft dan wel 2400Mhz maar verdeeld over 2cores, terwijl een P4 bijvb met 2000Mhz op 1 core zit)

lijstje van "slecht" naar "goed"
celeron
pentium single core
pentium dual core
pentium core 2 duo
pentium quad core
pentium core 2 extreem
pentium quad 2 extreem (fouten mogen gemeld worden)

Bij AMD word het aantal cores weergegeven door de X2 of X3 of X4

5400rpm is een normale snelheid voor een laptop harde schijf
(je hebt verder nog 4500, 5400, 7200, 10000, 15000), een sneller draaiende schijf leest en schrijft sneller en zou de pc dus sneller moeten laten werken.

DDR2 ram geheugen is het gangbare op de markt maar de hoeveelheid is vooral van belang, ik denk dat er ongeveeg en 2GB in die laptop zal zitten en daar zal je het zeker mee moeten kunnen doen

batterij hangt af van het aantal cellen, en de opbouw van de pc, en 17inch scherm vind ik niet gemaakt voor een laptop, dit scherm gaat veel stroom verbruiken en dus gaat de batterij minder lang mee, het hangt er ook vanaf hoeveel je de pc belast, hoe meer belasting, hoe meer stroom hij verbruikt, dit is volgens mij vrij logisch, ook daarom zitten er trager draaiende schijven in een laptop, trager draaien is minder verbruik (en ook minder hitte-ontwikkeling, en stiller)

Ik hoop dat ik het niet te moeilijk heb gemaakt (als er fouten zijn mag je ze altijd zeggen:))

sneller

Dual Core is sneller. Ik heb zelf een quad core (4x).
Want...
als jij meerdere applicaties gaat draaien, dan neemt de ene de andere over. Ik bedoel ermee, dat niet alles over 1 processor heen gaat, maar dat de andere de 'overdruk' wegwerkt zodat je nog genoeg ruimte hebt om meerdere applicaties te draaien.
Daarom is hij sneller.

Als jij supersterk bent, maar je moet een 6 meter lange balk optillen.
Dan is het makkelijker om het met 2 gehalveerde sterke mensen het te doen. Dan verdeel je de kracht en de 1 helpt de ander, haha. Stom voorbeeld, maar dan snap je het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan