Ik sta voor de koning, en wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus2005

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Berichten
2.622
Ik sta bij de koning, heb alle velden doorgelopen, heb alle monsters verslagen, heb alle schatten en nu wil ik met de prinses trouwen. Wat moet ik bij de koning intikken om het spel af te ronden?

Wat ik ook wil weten is: wat wordt er bedoeld als de heks tegen je zegt: "Sometimes it is wise to think backwards...".

Voor de duidelijkheid: Het spel is van SIERRA en heet Kings Quest I. Het spel bestaat uit 8 bij 8 velden die ik allemaal heb getekend op een groot (A1) vel papier. Ik speel het nog vanaf twee 5,25" floppies. Maar ik kan het niet uitspelen omdat ik niet weet wat er op het allerlaatst van me verwacht wordt.

Weest gegroet,
Guus
 
KINGS QUEST
Kings Quest 1 Walkthrough.

Walk over bridge
Go west
Open door
Enter castle
Follow red carpet
Bow king
Talk king
Leave castle
Walk bridge left
Go north
Get carrot
Go west
Climb tree
look nest
Get egg
Go down
Go south
Move rock
Look hole
Get dagger
Go north
go east 3 times
In this location you get a magic spell from fairy godmother
If she does not disappear, go to another location and come back
If you have spell go east
go east
Go south
Look in stump
Get pouch
Go south 3 times
Go east 4 times
Get bowl
Look bowl
Fill bowl
Go north
Look beach
Get pebbles
Go west
Go south
Get walnut
Open walnut
Go west (watch out)
Go south
Swim trough water and go from this location to the north (watch out)
Go west
Eat house
Open door
Enter house
Open stove
Open cupboard
Get cheese
Get note on the table
Read note
Leave house
Go north 4 times
Go west
Open gate
Show carrot
Go south with goat
Go south
Go west
Walk over bridge
Go west
Walk over bridge (goat helps you)
Go south
look man
Talk man
Ask name 3 times
Get key
Go south
Go south
Get clover
Go south
Go west
Go west
Go south
Go west
Go west
Go south
Go west
Enter house
Give bowl
Get fiddle
Leave house
Go east
Go south
Go east
Go south
Go south
(now enter the strange house
inside use keys 7 and 9 to go up
Down 3 and 1.) unlock door
Open door
Enter door
Up
Up
Up
Leave cave
Go south
Go to tree and look hole
Get sling
Go north
Go west
Play fiddle
Walk in this location till the giant falls in sleep
Get chest
Go east
Enter cave and go down
Outside the strange house go east
Walk in this location until a little elf appears
talk elf
(You get ring)
Swim east
Swim and then walk east
Go east
Go east
outside the cave
Walk here till appears a bird
Jump on bird in the right side from the screen
Use key 0
After landing go west
Get mushroom
Go east
Jump in the hole
Go south
Go west
Give Chester rat
Open door
Enter door
Go south
Get shield
Go back to the first room with the strange creatures
Play fiddle
Go back to room king
Get scepter
Walk up the stairs
Go to the hole
Eat mushroom
outside go north
Climb pail(jump bucket)
Go water
Swim
Dive water
Swim trough the hole
Throw dagger
Get mirror
Enter hole
Swim up
Climb rope
Go south
Swim east
Go east
Go east
Walk over bridge and go to king..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan