Ik verlies de internetverbinding om de 44 seconden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rafaelo

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
Ik gebruik een Belkin router F5D7230-4 en een Motorola SB4200 kabelmodem. Op de pc's staat XP SP2.
Na meer dan een jaar correct gewerkt te hebben, begint de router plots elke 44 seconden zijn internetverbinding te verliezen voor enkele seconden.
Volgens mij ligt het probleem aan de router want als ik een pc rechtstreeks aan de modem koppel, werkt alles perfect. Het probleem doet zich zelfs voor wanneer alle pc's afstaan (led voor verbinding knippert op de router).
Ik heb een upgrade van de firmware gedaan (4.05.03) en zelfs een oude versie geprobeerd (4.03.03). De firewall van de router heb ik ook afgezet.
Heeft er iemand een idee wat er fout gaat ?

Waarom heb je een firmware update gedaan ? Haal router eens van het stroom af reset hem eens.

Ik heb een firmware update gedaan omdat het probleem soms aan de software ligt. Dat hoor en lees je overal op forums zoals deze, dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Ik had trouwens al de laatste firmware.
Een hard reset heb ik ook al meerdere keren gedaan ... zonder succes overigens.

De router is zo'n 2 jaar oud. Warmte is niet de oorzaak denk ik. Ik heb em enkele uren af laten staan en heeft nog steeds dezelfde kuren.

En voor Joren 007 : inderdaad, het gebeurt precies om de 44 seconden. Een enkele keer doet hij er 50 seconden over. Ik had ook al aan een virus of zo gedacht, maar de router verliest ook zijn internetverbinding als de computers afstaan. Dan kan ik dat zien aan het "Connected" led op de router.

Mijn excuses trouwens voor de dubbele post, volledig onvrijwillig echter ...

Even voor de duidelijkheid: is het bedraad of draadloos ?

Raar maar waar ! Vandaag werkt ie prima ! Ik verdenk mijn ISP ervan om iets gestuurd te hebben dat m'n routerverbinding in de war bracht ... k heb er geen andere verklaring voor.
Hopelijk blijft ie zonder problemen, anders horen jullie het wel. Hartelijk dank ! :thumb:

Geplaatst door Rafaelo
Raar maar waar ! Vandaag werkt ie prima ! Ik verdenk mijn ISP ervan om iets gestuurd te hebben dat m'n routerverbinding in de war bracht ... :thumb:

Leuk maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan