• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik weet het niet meer! (Celnotatie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djoane

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2010
Berichten
725
Er gebeurd iets in mijn bestand.

Gisteren functioneerde het nog prima, en vandaag doet het 't opeens niet meer.

De bedoeling is dat er 3 cijfers staan na de punt. Gisteren ging dat goed.

Als ik vandaag 1234.123 intoets, krijg ik 1234123.000. Als ik 1234.12 intoets, krijg ik 1234.120... Maar dat laatste cijfer, die derde heb ik ook nodig...

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik heb al opnieuw opgestart, excel opnieuw opgestart, instellingen nagekeken, collega's hebben al gekeken, ik weet het niet meer!

Hopelijk vind iemand hier wel het probleem.. Ik moet het bestand om 12 uur afgeven. En dat kan dus niet als ik niet mijn getallen goed in kan vullen.

Ik heb een voorbeeld bestandje toegevoegd, ik heb een klein stukje uit mijn lijst gekopieerd.
 

Bijlagen

  • Excelprobleem 17-6-2011.xlsx
    8,3 KB · Weergaven: 31
Weet je wel zeker dat je een komma hebt geplaatst?
Voor de zekerheid heb ik het eea geprobeerd in het bestand maar ik krijg gewoon 3 cijfers achter de komma.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Heb je soms het aantal decimalen aangepast in de Excel opties?

Cobbe
 

Bijlagen

  • decimalen.jpg
    decimalen.jpg
    28,9 KB · Weergaven: 55
Is er in Opties => Geavanceerd iets veranderd?
Onder Opties voor bewerken: Scheidingstekens van systeem gebruiken?
Of misschien de landinstellingen in Windows?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb geen idee waarom hij het niet doet,. Gisteren heb ik het wel op een andere pc aangemaakt, maar dat is eenzelfde excelversie...

Cobbe, wat je daar laat zien, heb ik nog niet eerder gezien, dus daar heb ik niets aan veranderd.

@Roncancio, ik heb ooit mijn excel ingesteld dat een Punt als Komma gezien moet worden. Dit doe ik al jaar en dag zo,..
 
En toch heb je het aantal decimalen automatisch op 3 ingesteld.

Cobbe

Open bijgaand bestand en uw probleem zal opgelost zijn.
Hierna kun je dat bestand gewoon weggooien.

Bekijk bijlage Excelprobleem 17-6-2011.xlsm
 
Laatst bewerkt:
@Thoralf, ik ben aan het zoeken naar de "Opties", maar kan die zo 1 2 3 niet vinden... (Ik heb excel in de 'nieuwe look' staan, niet klassiek..)

--> Intussen gevonden.. Scheidingstekens staan ook goed, zelfs als ik het verander blijft het zo staan.
 
Laatst bewerkt:
En toch heb je het aantal decimalen automatisch op 3 ingesteld.

Cobbe

Ja via celeigenschappen... 0.000 "kg"....

Maar dan zou het nog niet moeten kunnen dat 1234.12 wel goed gaat: 1234.120,. en 1234.123 niet goed: 1234123.000.....

Het zou juist goed moeten gaan met die instelling.. Gisteren ging dat ook goed..
 
Opties staan goed...
 

Bijlagen

  • opties.jpg
    opties.jpg
    98,8 KB · Weergaven: 56
Cobbe, werkt niet... Kijk maar naar de printscreen, heb alleen jou bestandje geopend, en 1234.123 ingetoetst.. (Macro's ook ingeschakeld)
 

Bijlagen

  • Oplossing Cobbe....jpg
    Oplossing Cobbe....jpg
    103,6 KB · Weergaven: 44
Als je de punt gebruikt van uw numeriek toetsenbord loopt het wel goed.
Als je echter de punt(boven ; ) van uw alfanumeriek toetsenbord gebruikt loopt het fout.

Cobbe
 
Geeft bijgevoegd bestand ook problemen?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Excelprobleem.xlsx
    8,3 KB · Weergaven: 29
Als je de punt gebruikt van uw numeriek toetsenbord loopt het wel goed.
Als je echter de punt(boven ; ) van uw alfanumeriek toetsenbord gebruikt loopt het fout.

Cobbe

Ik gebruik alleen maar het numerieke toetsenbord voor dit soort dingen. Anders ben ik 3 weken bezig met typen :)
 
Uw toetsenbord hapert soms. ????

Cobbe
 
Nee die is prima :p

Ik weet het niet meer,.. Alle collega's hebben ook gekeken, en komen er ook niet uit.

Het is iets op mijn computer, het werkt wel met een komma, maarrrr die gebruik ik NOOIT, omdat excel dan niet meer goed kan rekenen.
 
Wat gebeurt er als je teruggaat naar de computer van gisteren?
Zitten beide computers in een netwerk, zo ja, is er afgelopen nacht iets gewijzigd in het netwerk?
 
De andere computer zit wel in een netwerk, waar ik nu op werk niet. (Dit is mijn prive laptop..)

Ik heb het idee dat het met een instelling te maken heeft.. Het rare is, dat als ik een nieuw bestand open maak, dat het dan wel lukt.


Ik ga me nog maar eens uitleven met kopiëren en plakken naar een nieuw bestand, zonder opmaak en dergelijke.
 
Probleem is opgelost!

Ik weet niet hoe wie wat waar waarom, maar hij doet t nu wel.

Ik heb de inhoud van mijn tabblad overgekopieerd, en nu doet hij het. Eerder had ik het hele tabblad meegenomen naar een leeg excelding.

Bedankt jongens :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan