??? ik weet het niet meer ????

• Onderwerp starter Onderwerp starter pesan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pesan

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2005
Pc van zoontje start niet meer door we hebben het uiteraard over XP corp hij gaat niet verder dan het scherm met opties als veilige modes enz enz

heb echt alles daar al aan gewijzigd van hardware een andere processor ander moederbord en geheugen alle andere hardware eraf gehad niets helpt heb zijn schijf in mijn pc gezet een start gewoon op zelfs keybord en muis ander voor geplaats bedenk het maar alles anders gehad en toch start hij niet verder dan het scherm met opstart opties als ik dan doorklik het lopende streepje onderin en dan gewoon helemaal zwart ??????? ik wordt er hopeloos van heeft iemand hier de oplossing voor ???????:evil: :evil: :evil: ook met cd rom wil het niet lukken krijg de melding

cannot find cd - code 5

Laatst bewerkt:
Zet de bios waarden eens op default, misschien heeft je zoontje iets veranderd.

er gebeurd helemaal niets anders als ik alles op default zet maar wisten we eigenlijk al ook omdat ik er al een ander nog nieuw moedebord onder geplakt had maar als je nog meer opties hebt hoor het graag

misschien de videokaart kaduuk?
of een onboard-kaartje die enabled staat?

je hebt dus ander hardware in je pc gestopt en daarna deed windows xp het niet meer ?

windows xp heeft dit wel eens vaker... maar als je je moederbord verandert hebt lijkt het me logisch dat windows xp het niet meer doet.. her installatie is dan verreist...

Nee pc ging in origenele config en gaat niet verder dan opstart scherm met balkje onder in wat loopt en stopt dan .n ahet een en ander uitgewisseld te hebben kreeg ik telkens het scherm met opstart opties heb toen nogmaals het een en ander uitgewisseld om na te gaan of het in de hardware .heb hem zit zo kaal mogelijk opstart zelfs ook nog andere grafische kaart erin moederbord had ik nog een nieuwe liggen met processor niets helpt nu weer als hij was in het begin maar komt niet verder dan optie veilige modes enz enz scherm alle opties ook al geprobeerd maar gaat niet verder De harde schijf loopt op mijn pc wel gewoon dus software ligt het ook niet aan denk ik maar zo

probeer eens met de hardeschijf van jou pc in de zijne, want op het eerste zicht lijkt er nix mis met de schijf, maar als zijn schijf in jou pc perfect werkt, kan het mss toch een teken zijn dat er met de rest van de hardware nix mis is en het door die harddisk komt...

had er al een andere video kaart in gedaan en ook mijn hdd geprobeerd maar die komt niet eens tot keuze menu met de opstartopties veilige modus enz enz

mss kan je gewoon een keertje formateren en zijn alle problemen ineens van de baan

Was het maar zo gemakkelijk heb dat al gedaan schijf gescheckt geformateerd gedefragmenteerd alles gedaan wat je met een schijf doen kan mag niet baten

OOK met mijn eigen harde schijf wil het maar niet lukken echt alles is al uitgewisseld geweest wat nu ????????????????????????? iemand nog iedeeen

ik hoor ze graag

Het lijkt erop dat het systeem dus stopt op het moment dat er drivers geladen gaan worden, dat zou nog op een te zwakke voeding kunnen duiden, immers zolang er geen drivers geladen zijn loopt alle apparaten op 'standaard' drivers en vragen dan ook minder stroom.

Systeem heeft altijd gewoon gedraaid er zit een 300 watt voeding in lijkt mij dus wel voldoende heb dr verder geen verbruikers bij geplaats
MAAR het heeft altijd op 98se gedraaid en heb er nu XP op zou dat dan de oorzaak zijn ???????? heb XP wel op mindere systemen laten draaien
Nu betreft het een P2 met 466Mhz en 128mb en 12 GB HDD
ik ga eens kijken of hij op 98se wel wil doen wat er van hem gevraagd wordt

:confused:

Kijk nu vertel je wat nieuws, maar als ik je verhaal zo lees heb je alle onderdelen vervangen/getest behalve het geheugen en de voeding. XP is in elk geval veel kieskeuriger met geheugen, bovendien gebruikt XP nieuwere drivers dan win98, waardoor hardware beter benut (lees iets meer stroom verbruikt) wordt, ik zou het toch in die hoek gaan zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan