• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ik weet niet hoe het noemt maar zal het proberen te verklaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

werner1971

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2017
Berichten
4
beste,
ik ben wel iemand die zoals men zegt een doorsnee office gebruiker is, maar je wil verder en mooiere zaken maken.
daarom dat ik voor mijn vrouwke de lijsten van de kinderopvang wel even snel in orde zou stellen.
nu heb ik een exel file gemaakt en deze werkt wel, maar is veel input werk en dames hebben het liever wat makkelijker.
1) ik ben nu dus even op zoek naar het volgende, stel je moet een maand in vullen , dan zou ik graag op een pijltje willen laten drukken zodat de 12 keuzes gemaakt kunnen worden.
Net het zelfde met de namen van de kinderen.

2) Ik kan wel laten sorteren zoals een tabel maar dat geld alleen voor de kolom die eronder staat.
Als je dan weet dat er 31 dagen max zijn, en deze staan ingevuld in de cellen ernaast (met de gebrachte uren), en je doet dan een kolom sortering op alfabet, dan gaan uiteraard die rechts liggende cellen iet mee, ook die had ik totaal willen gekoppeld zien aan de naam van het kind. (hier had ik dus graag bij een sortering via de eerste kolom dat de 31 naastliggende ook mee verplaatst worden)

Ik weet het, maar omdat ik niet weet hoe het noemt, vind ik dit ook niet.
You tube leverde ook al niet veel op voor mijn vraag. Is er hier iemand die kort en bondig dit kan verklaren hoe ik het zou kunnen doen?
P.S. mijn office is een 2013

Alvast bedankt,
werner
Bekijk bijlage blad janneke maan kopie.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Werner, je kan VAST wel worden geholpen. Maar help de helpers hier door even je bestand als bijlage te plaatsen. Dan hebben we het allemaal over hetzelfde. Pas de kindernamen even aan naar Kind1, Kind2 enzovoorts zodat je geen foute info op het net gooit.
 
Werner, je kan VAST wel worden geholpen. Maar help de helpers hier door even je bestand als bijlage te plaatsen. Dan hebben we het allemaal over hetzelfde. Pas de kindernamen even aan naar Kind1, Kind2 enzovoorts zodat je geen foute info op het net gooit.
 
Oei, had het toch gepost dacht ik, zal het straks terug nakijken op de pc.
Mvg
Werner
 
Beste Werner,
Op een pijltje laten drukken noemt men gegevensvalidatie, die kan je vinden onder Hulpmiddelen voor gegevens -> gegevensvalidatie.
De rest van uw vraag is mij nog onduidelijk.
 
Voorzetje
zie gele cellen
Na drie leesbrillekes heb ik beslist het zaakje iets groter te maken:eek:
 

Bijlagen

  • blad janneke maan.xlsb
    16 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan