Ik wil 1 besturingsysteem verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
Hoi.
Ik heb hier een Computer waar ik met het opstarten kan kiezen tussen de Windows xp home en de Windows xp Professional.
De professional werkt uitstekend en de Home wil geeneens opstarten ( is een computer van een ander )
Nou wil ik graag de Home editie op de harde schijf volledig verwijderen, weet iemand hoe ik dit kan doen zodat ik alleen nog met de goede Xp professional blijf werken.

Alvast erg bedankt voor je reactie

groeten Barney
 
Staan op 2 verschillende parties denk ik zo, dan kun je de partitie toch formateren en bij bootini kun je de boot van home verwijderen.
 
Erg bedankt mensen, zojuist heb ik Besturingssysteem xp home verwijderd via de uitleg van jullie beiden.
Maar die partitie blijft nog bestaan, die moet ik nu ook verwijderen, zodat de schijf weer volledig word.
Kan dit ook makkelijk of moet dit met partition magic.

groeten Barney
 
Hangt er vanaf welk besturingssysteem op welke partitie staat. Als XP Pro op je eerste partitie staat, dan kan deze opstarten zonder gebruik te maken van de tweede partitie. Andersom is dat echter niet zo! Als Home of je 1e partitie staat en Professional op de 2e, dan moeten de bestanden NTLDR, NTDETECT.COM en BOOT.INI op C: blijven staan. De rest kan wel verwijderd worden, maar zonder die bestanden gaat Windows niet meer starten. Verwijderen van de partitie is in zo'n geval desastreus!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan