• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik wil dat mijn bestand maar tot kolom J werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

markie13

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Hoi,

Ik heb nu een excel bestand dat telt tot kolom 'DG', als ik dit dan wil bewerken in een draaitabel of wil uitprinten kost dit veel werk.

Kolom A t/m F staat vast en dan pak ik daar steeds 4 kolommen bij (Gt/mJ, daarna Kt/mN enz ). Dan kopier ik A t/m J en die plak ik steeds onder elkaar. Dat alles in kolom A t/m J staat en na J de kolommen leeg zijn.

Dus voorbeeld: A t/m J bevat 300 rijen, daarna verwijder ik Gt/mJ en wordt Kt/mN gepakt die kopier ik weer en plak ik in rij 301 t/m rij 600 enz.

Nu is mijn vraag, kan dit op een makkelijkere manier gedaan worden door bijvoorbeeld een macro die dit doet als je op een knop drukt.

Ik heb een testbestand bijgevoegd met een kleine opzet van het bestand, zodat misschien duidelijker wordt wat ik bedoel. Blad 1 is hoe de gegevens in het bestand staan en in Blad 2 staat hoe het er uit moet komen te zien.

Alvast bedankt,

Groeten
Mark
Bekijk bijlage Testbestand.xls

Verplaatst Members chat --->> Excel.

Graag de volgende keer zelf even de goede sectie opzoeken.

Nu is mijn vraag, kan dit op een makkelijkere manier gedaan worden door bijvoorbeeld een macro die dit doet als je op een knop drukt.
Excel heeft een macro recorder, op deze manier kan je zelf heel eenvoudig een macro maken. eventuele verdere hulp kan je dan hier weer vragen of bij de VBA sectie.

Succes,

Laatst bewerkt:
Het is gelukt bedankt voor de tip, ben nog niet zo handig hiermee, maar nu komt het volgende probleem. De ene maand worden er meer of minder dagen gewerkt dan de andere maand. Dus dan werkt de macro niet meer goed.

Hieronder een stukje van de macro:
Sheets("maandrij").Select
Range("A1").Select
Sheets("maand").Select
Range("A1:F257,G1:J257").Select
Range("G2").Activate
Application.CutCopyMode = False
Selection.Copy
ActiveSheet.Paste
Range("A258").Select
Sheets("maand").Select
Range("A2:F257,K2:N257").Select
Range("K2").Activate
Application.CutCopyMode = False
Selection.Copy
ActiveSheet.Paste

Stel en worden dalijk 259 dagen gewerkt in de volgende maand. dan moeten F257 en J257 veranderd worden naar respectievelijk F259 en J259. Daarnaast moet de selectie van A258 naar A260 gaan. (deze selectie is waar hij steeds begint nu dus steeds einde+256, eerste keer is 257 omdat dan de eerste rij nog een benaming bevat)

Is het mogelijk om de macro te veranderen dat hij automatisch ziet dat hij deze getallen moet veranderen, of wordt dit elke maand die getallen veranderen?

Groeten,

Mark

Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier nog een oplossing voor, of is iemand er nog mee bezig? Dan weet ik of het zin heeft om nog te hopen op een antwoord. :o

Dat ziet er idd al netjes uit :thumb:

Alleen werkt hij maar tot en met cel AC de gegevens van AD tot en met BR neemt hij niet meer mee in de lijst. Wat moet ik dan veranderen, of waarom pakt hij deze niet mee?

Heb het al gevonden, de 30 aangepast naar 70.

Bedankt voor je hulp, ben je heel dankbaar hiervoor, scheelt veel werk :D

Grs
Mark

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan