• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik wil die 2 CENT!

Status
Niet open voor verdere reacties.

EagleHunter

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Ik heb in Excel een factuurprogramma gemaakt.

Ik voer in dat ik 4 uur en 15 minuten heb gewerkt. Da's niet veel, maar daar gaat het nou niet om.

Als ik 12,50 Euro per uur verdien is dat volgens Excel 53,13 Euro.

(Stiekem is dit 53,125 Euro, maar natuurlijk laat ik dit afronden op 2 decimalen...)

Als ik dan 4 dagen heb gewerkt, stuur ik mijn baas een rekening waarop 4 x het bedrag 53,13 vermeld staat.
En dat is ook de bedoeling.

Echter het totaal zou moeten zijn 212,52 Euro en niet 212,50 Euro zoals Excel dat berekent.

Excel telt dus waarschijnlijk niet de afgeronde bedragen op, maar de onafgeronde.
Ik wil dat Excel de afgeronde bedragen optelt, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

Eagle.

Je moet het bedrag dat je berekent (de € 53.13) al afronden. Dat doe je als volgt: Zet om je berekening afronden(XXXXXXXXXX;2). In deze formule staat XXXXXXXXX voor de formule die je al hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan