ik wil een 2e PC geheel formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tilburger

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2001
Ik heb boven voor de kids een PC staan die niet meer zo lekker loopt. Daarom wil ik hem eens een keer formateren zodat hij weer net zo snel is als een jaartje of 5 geleden(zo oud is hij)

Het is een pentium 360.
Er zit kabelinternet op.

Ik wil er winME opzetten, daar heb ik een installatie CD rom voor.

WAAR MOET IK ALLEMAAL OP LETTEN VOORDAT IK DE OPDRACHT FORMAT C: geef

Zelf denk ik aan:

Kabelinstellingen bekijken en overschrijven
data kopieer ik in ieder geval
email e.d is niet belangrijk evenals adressen dus die kan ik overslaan.

De eerste vraag die ik me zelf al stel is:

Waarschijnlijk herkent hij mijn cd rom speler ook niet meer waardoor ik natuurlijk mijn installatie cdrom's niet kan gebruiken......

Heb je geen Win 98SE voor deze PC (waarschijnlijk een Pent. II).

Als je de boot volgorde in de BIOS veranderd in CD-Rom eerst dan kun je booten vanaf de installatie CD.

Laatst bewerkt:
bij mijn weten gaat het booten prima lukken met een bootdisk van '98. Ook je cdrom drive wordt dan herkend. Daarna zal de installatie van de MEcd geen problemen meer geven.

Een ME cd is bootable, dus een diskette heb je niet nodig. Als je ervoor zorgt dat in de bios de bootvolgorde begint met 'cd-rom' als eerste, kun je gewoon daar vanaf opstarten, je kan dit van te voren uit proberen (dus voordat je formatteerd). Zorg dat de bootvolgorde al is aangepast, leg de ME cd erin en herstart de pc, als het goed is krijg je de vraag of je vanaf cd-rom of vaste schijf wil opstarten. zo weet je zeker dat het werkt. Je kan vanaf de cd-rom ook formatteren en dergelijke door de setup af te breken en dan gewoon te formatteren.

Zou je tevens aanraden om fdisk te doen en fdisk/mbr weet je zeker dat alles schoon is.

Bijlagen

Het installeren vanaf cd rom gaat tot nu toe goed, maar nu moet ik het serienummer opgene van WinME ?!?!? Staat niet op de Cd en ook niet op het hoesje. Heeft iemand een nummer of kan ik het ergens vinden op mijn andere PC ?

win ME is nu geinstalleerd, maar nu nog een probleem met de internetverbinding, dus die vraag ga ik onder een ander forum plaatsen.Bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan