ik wil een eigen game maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0241

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
hoi ik wil een eigen game maken . maar ik zal niet weten hoe .
hij hoeft niet online .mag wel . en het maakt me ook niet uit hoe lang . ik er bezich
er mee ben . maar moet wel mooi woorden .

zorg dat je 40 man om je heen krijgt die kunnen programmeren
zorg dat je 20 miljoen euro bij elkaar krijgt voor de kosten
zorg dat je geavanceerde hard ware hebt om op te testen
en zo kunnen we wel door gaan:o;):D:thumb:

Game-maker is je beste optie, zoals Eagle Creek al zegt.

goed idee

goed idee maar dan kan je niet door het speel heen loopen

Als je meer wilt dan wat Gamemaker je biedt, is het tijd voor een opleiding tot Games Programmer aan het HBO :thumb:

wat bertus zei komt inderdaad in de buurt.
wat je nodig bent een game engine die kan je kopen (torque, cryengine noem maar op) of zelf maken nou dan ben je wel een crew van 40 man nodig.
je moet kunnen programmeren.
3d models maken textures en dit is alleen nog maar ff in grove lijnen wat je ongeveer nodig bent. in je eentje echt onbegonnen werk om een totaal spel te maken.

Als je echt wil programmeren enzo om je game te maken zou je kunnen beginnen met xna game studio(ik weet het slecht maar het is een begin) er staat een duidelijke tutorial bij voor een 2d spel en 3d spel.

Wacht tot je studeerd of whatever
Ga een opleiding ICT/Gamedesing doen

Games maak je niet aleen ;)
En je hebt veel geld nodig. aleen zo'n programma kost al rond de 600 euro of duurder ;)

Game maker raad ik ja aan als beginner
of DarkBasic als je wat verder bent ;)
Verder is deze ook wel leuk : "http://www.fpscreator.com/ "
Dan kun je First Person Shooters maken, makkelijk progje
kost wel wat. maar er is ook Kuch Kuch **#$Torrent*& *& *! Kuch
ik ben verkouden :p

Groeten, Hessel

grappig, iemand anders stelde de zelfde vraag en daar had ik net op geantwoord. om niet weer het hele verhaal hier opnieuw te hoeven typen copy paste ik maar veven mn antwoord van daar hier.

het hangt er wel vanaf of je je game wilt kunnen verkopen daarna, want als je dat wilt dan heb je niets aan mn antwoord. wat ik uitleg kun je enkel gratis op t internet zetten.

mn antwoord;

ik map zelf al zo'n 10 jaar met fpshooter games, en dat is echt te gek, en...gratis.

mappen wil zoveel zeggen als leveldesign, je eigen levels dus maken.
al dat je nodig hebt is de game zelf, en de editor. de editor wordt of meegeleverd met de game, of je kan m ergens vandaan gratis downloaden.

je kan dan alles wat in de game zit, (van geluiden, modellen, etc tot aan explosies, vuur etc toe). en daarmee kun je dan zelf je eigen wereld creeren.
en als het klaar is dan kun je het op het internet plaatsen, zodat iedereen het kan spelen.
zelf maak ik enkel single player mappacks en mods, maar je kan ook mp maps maken, en die dan met anderen over een server spelen.

mocht je meer hierover willen weten dan leg ik je graag meer uit, maar zeg dan wel even met welke fpshooter je een eigen game zou willen maken.

je kan ook nog een stap verder gaan met modden, (modification). je kan dan zelfgemaakte modellen, geluiden, etc toevoegen, of zelfs nog een stap verder gaan en een Tc maken, een total covertion. dan gebruik je enkel nog de engine en editor van de game. alle modellen, sounds, etc maak je dan zelf.

het enige nadeel van dit alles is dat je er nooit geld voor kunt vragen, maar je mag alles gewoon gratis releasen.

leon

(mocht je interesse hebben in mijn sp-mappacks en sp-mods, kijk dan even op mn site,
mn laatste grote sp-mod die ik maakte was met half Life2 en kun je hier vinden

http://www.stridermountain.com/

(ps; je hoeft niet te kunnen scripten hiervoor, dat kan ik ook niet. je hoeft enkel een heel gebruiksvriendelijke editor te bedienen, wat na wat lesjes echt heel simpel is! )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan