grappig, iemand anders stelde de zelfde vraag en daar had ik net op geantwoord. om niet weer het hele verhaal hier opnieuw te hoeven typen copy paste ik maar veven mn antwoord van daar hier.
het hangt er wel vanaf of je je game wilt kunnen verkopen daarna, want als je dat wilt dan heb je niets aan mn antwoord. wat ik uitleg kun je enkel gratis op t internet zetten.
mn antwoord;
ik map zelf al zo'n 10 jaar met fpshooter games, en dat is echt te gek, en...gratis.
mappen wil zoveel zeggen als leveldesign, je eigen levels dus maken.
al dat je nodig hebt is de game zelf, en de editor. de editor wordt of meegeleverd met de game, of je kan m ergens vandaan gratis downloaden.
je kan dan alles wat in de game zit, (van geluiden, modellen, etc tot aan explosies, vuur etc toe). en daarmee kun je dan zelf je eigen wereld creeren.
en als het klaar is dan kun je het op het internet plaatsen, zodat iedereen het kan spelen.
zelf maak ik enkel single player mappacks en mods, maar je kan ook mp maps maken, en die dan met anderen over een server spelen.
mocht je meer hierover willen weten dan leg ik je graag meer uit, maar zeg dan wel even met welke fpshooter je een eigen game zou willen maken.
je kan ook nog een stap verder gaan met modden, (modification). je kan dan zelfgemaakte modellen, geluiden, etc toevoegen, of zelfs nog een stap verder gaan en een Tc maken, een total covertion. dan gebruik je enkel nog de engine en editor van de game. alle modellen, sounds, etc maak je dan zelf.
het enige nadeel van dit alles is dat je er nooit geld voor kunt vragen, maar je mag alles gewoon gratis releasen.
leon
(mocht je interesse hebben in mijn sp-mappacks en sp-mods, kijk dan even op mn site,
mn laatste grote sp-mod die ik maakte was met half Life2 en kun je hier vinden
http://www.stridermountain.com/
(ps; je hoeft niet te kunnen scripten hiervoor, dat kan ik ook niet. je hoeft enkel een heel gebruiksvriendelijke editor te bedienen, wat na wat lesjes echt heel simpel is! )