Ik wil een erg weirde dual boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vermin

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hallo mensen. Ik wil graag op de pc waar ik nu achter zit (ik weet het ik ben gek:cool:) de PlayStation 3 OS installeren als DualBoot:eek::shocked:. Iemand die mij kan helpen?
Ik heb al een beetje DualBootingservaring dus mijn grootste probleem is hoe ik aan dat OS kom.
O enne, ik moet ook weten wat de hij gebruikt (FAT32 etc)

Laatst bewerkt:
je kan linux erop zetten maar een DB=DualBoot gaat denk ik niet lukken !
en Windows Xp gaat heel traag werken !

O je wil die PS3 OS op je windows( of wat je ook hebt ) pc zetten
Dit kan volgensmij niet........

PS3 HDD is net als een PC hdd volgensmij maar ik weet niet of het IDE is of S-ATA
Maar het gaat gewoon niet lukken denk ik

Ik denk ook niet dat het gaat lukken

ps: maar als het je lukt wil ik wel weten hoe :P

Ik weet niet zeker of dat systeem ook werkt onder een Bios zoals een PC. Misschien wordt dat OS estart vanaf een heel ander soort Firmware-chip.
Misschien dat er een "emulator" is of komt die dan onder Windows draait bijv., maar dan lever je waarschijnlijk ook nog qua prestatie in. Waarom zou je dat dan nog willen?

Emulator schiet ik niets mee op nee, want dan draai ik ook nog mijn eigen OS, waardoor alles veel slomer wordt. Dat is niet echt handig voor bij de nieuwste spellen.

Ik ga misschien mijn computer vervangen (ik houd hem wel, maar zal hem minder vaak gebruiken) door een PlayStation 3 gedualboot met Linux.

Ik heb nu een Celeron D 360 (3,46GHz)
1,5 GB ram (PC4200)
Onboard Videokaart Ati Radeon Xpress 200)
140 harde schijf (wel veel groter, maar ik zal gewoon op deze pc het downloadwerk blijven doen, dan kan ik de PS3 harde schijf vrij houden)
Windows Vista (nee dat wil niet werken, maar ik ben te lui om al mijn bestanden en savedgames (ik heb nog 40GB vrij, dus dat zullen er niet weinig zijn) te verplaatsen naar een nieuw OS, dat wordt een heel gedoe)

Ik wil nu weten of ik erop vooruit ga als ik een PS3 linux neem

Misschien heb ik deze vraag al op een ander topic in dit forum gesteld, dat weet ik niet meer, ik gebruik te veel fora.

Laatst bewerkt:
De PS3 heeft een SATA schijf, maar het "OS" kun je niet op de pc krijgen. Als je in de PS3 een nieuwe schijf zet(grotere), dan wordt deze door de PS3 zelf geformateerd en van systeem software voorzien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan