ik wil een ftp server draaien ....misschien kan jij me helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappieo

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
hallo, ik wil graag een ftp server draaien op de computer, nou is me dat gelukt alleen is hij alleen toegankelijk voor de computers die op de zelfde router zitten. en ik wil hem toegankelijk maken voor iedereen.

programma: bpftp server (wil ook wel ander programme gebruiken)
extra: zit met een router

alvast bedankt

Je moet de router (firewall op de router) zo configureren dat het adres van jouw FTP-server doorgelaten wordt op de router. Je moet het (locale IP) adres en de poort waarop de FTP server werkt forwarden op de router naar je internet IP-adres.

Voorbeeld: 192.168.0.10:80 --> xxx.xxx.xxx.xxx:80

xxx= je ip van de router op het internet. Als je je ip niet weet kun je het op deze site vinden.

lees ook de informatie over het forwarden van poorten op

deze site eens. Dan begrijp je beter waar je me bezig bent.

succes;)

als voorbeeld gebruik jij xxx.xxx.xxx:80
waar staat die 80 voor

Geplaatst door jappieo
waar staat die 80 voor

hoogstwaarschijnlijk poortnummer.

dus forwarden naar Ipnummer : poortnummer

Geplaatst door jappieo
waar staat die 80 voor

Als je de links in mijn vorige post had aangeklikt en gelezen dan had je dat geweten. Voor al de 2e link in mijn vorige post zal jouw veel duidelijkheid geven, dus.................lezen!!!! ;)

ik heb alles goed door gelezen, maar vind't gewoon moeilijk te begrijpen, had nog nooit gehoord van ip adress voordat ik begon met ftp server

Geplaatst door jappieo
ik heb even snel z'n andere server opgezet, maar volgens mij heb je dan het zelfde probleem.

test even uit
http://10.0.0.150:81
laat even weten als hij werkt

Dit gaat nooit werken die 10.0.0.150 is een intern IP adres van de pc.
je moet minmaal het Ip adres van je provider gebruiken.

en poort 80 is een http poort geen ftp poort standaard ftp poort is 21 blokt je provider die ( sommige doen dat ) dan een poort boven de 1024 kiezen.

kijk, daar zit mijn probleem...
-------------------------------------
Dit gaat nooit werken die 10.0.0.150 is een intern IP adres van de pc.
je moet minmaal het Ip adres van je provider gebruiken.
--------------------------------------

ik ben nog niet bekend met het doorschakelen, heb er wel een programma voor gedownload. zou iemand mij kunnen helpen hoe ik dit aanpak

Doorschakelen=forwarden (poort mapping) en moet je doen op je router en niet via een programma.

Begin eens met ons te vertellenw elke router (merk + type) je hebt, dan kunnen we je waarschijnlijk wel helpen. Als het goed is kun je de router benaderen via je browser van je pc. Je komt dan in een menu en daarin moet je je externe ip + poort (21) forwarden naar je interne ip + poort.

Download hier de nederlandse handleiding (als je die al niet hebt) en kijk dan op pagina 31 (digitale versie). Het is in dit geval ook aan te raden dat je het interne ip-adres van de pc waarop de ftp-server draait statisch (static) maakt. Dit betekent dat deze pc elke x hetzelfde interne ip krijgt van de router. Als een andere pc in het netwerk namelijk dit ip krijgt dan werkt de FTp-server op jouw pc niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan