Ik wil een klein vak op een pagina maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlueDolphin

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2003
Ik wil op een pagina dmv een hyperlink een kleinere box laten opkomen terwijl de rest van de pagina gewoon blijft staan. Als ik het nu doe krijg ik na het aanklikken van de hyperlink een kleine box met een paginavullend wit veld eromheen. De achtergrond heb ik op default staan.

Ik werk met Namo webeditor 3.0. Dit is een gratis webeditor die veel lijkt op frontpage.

Je kunt het bekijken als je wilt op www.anderszijn.nl
Als je dan op de link: gedichten, interessant en activiteiten drukt dan krijg je de witte pagina met het boxje.

Alvast bedankt,

Martin

Tja

Geplaatst door teacher
iframe?
een divje showen en hiden?

t.

Dit antwoord doet me denken aan een schriftelijke cursus die ik eens gevolgd heb. Wiskunde. Na uren zoeken vraag je om hulp. Antwoord: nog even zoeken dan kom je er wel..... Waarschijnlijk standaard stof op de PABO. Beroepsdeformatie teacher? Ik vroeg alleen maar hoe ik het kon doen. Nu krijg ik twee vraagtekens die mij niets zeggen (let wel, mijn kennisniveau is laag, dat mag duidelijk zijn) en een soort voorbeeldje waar ik de bron niet van kan opvragen zodat ik niet naar de HTML kan kijken. Nou, bedankt.

Martin

Popup?
<A HREF="javascriptnotallowedvoid(0)"
ONCLICK="open('blok.html','miniwin','toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,
resizable=0,width =300,height=170,screenX=300,
screenY=400,top=300,left=
400')">hier je tekst</a>

Alles op één regel zetten, anders werkt het niet.
de 0 kun je vervangen door 1 waar nodig.
Positie kun je ook aanpassen 300, 400.

Persoonlijk zou ik er voor gaan om een pagina aan te maken, met daarop links een menu (van de gedichten), en rechts de verschillende gedichten.
Zo kan de bezoeker gewoon doorklikken, moet nu iedere keer terug.

:cool:

Re: Tja

Geplaatst door BlueDolphin

Nou, bedankt.

Martin

Graag gedaan hoor...
Overigens is jouw hiaat in je kennis, en je frustratie daarover, niet mijn schuld. Ik probeer je slechts op het goede spoor te zetten.

ontopic:
Verder kan je prima Peter zijn oplossing gebruiken, maar dan het venstertje "uitbreiden" tot een soort afstandsbediening.

in blok.html kan je een code zetten zoals:
Code:
<a href="#" onclick="window.opener.location='gedicht1.htm'">gedicht een.</a>

zo beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan