ik wil een logootje meeprinten op envelop

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
ik wil een logootje meeprinten op envelop.

ik weet dat ik dat met alleen tekst wel kan doen en het is mij ook al gelukt met alleen tekst.
maar nu wil ik voor de tekst een klein foto'tje meeprinten ( zwart wit ).

in word kan ik alles op de goed plek zetten, maar het lukt mij niet om foto en tekst zodanig in word in te bakken dat het foto'tje en de tekst netjes boven in de linkerhoek op de envelop gezet wordt.

als ik plaatje en tekst probeer te kopieren in het tekstvak afzender dan komt alleen de tekst er te staan en de foto is weg.

ik ben welliswaar redelijk handig in word, maar dit gaat boven mijn pet.

Maak eens een schetsje in Powerpoint of zo en voeg dat eens als bijlage bij (of zeg hoever van de linkerzijkant en hoever van de bovenrand van de envelop het logo moet komen) Tevens even aangeven welk soort envelop je selecteert.

Pasja zei:
Maak eens een schetsje in Powerpoint of zo en voeg dat eens als bijlage bij (of zeg hoever van de linkerzijkant en hoever van de bovenrand van de envelop het logo moet komen) Tevens even aangeven welk soort envelop je selecteert.

hierbij een word file met de antwoorden.

alvast bedankt voor de moeite

Bijlagen

Waarbij de "sleutel" tot de oplossing natuurlijk zit in het vooraf juist definieren van de afstanden links en boven van het e.e.a. (VOORDAT) je de envelop laat genereren.

Maak de envelop in het menu extra -> samenvoegen etc. etc. en je hebt een mal waarmee je automatisch de enveloppen kunt aanmaken voor relatiegroepen uit Excel / Word of Access.

Suc6!

ps. als je het alineateken aanzet dan zal je zien dat ik in het geadresseerde vak bij alle 3 de regels 2x de CTRL-TAB heb moeten gebruiken. Dit komt omdat ik vooraf de linkermarge / afstand verkeerd had ingeschat en ik even geen zit had om opnieuw te beginnen. (Het eindresultaat zou toch hetzelfde zijn geworden)

ps2. als het eindresultaat je om wat voor reden dan ook niet aanstaat, dan "sleep" je toch het desbetreffende vak naar de juiste positie? Derhalve altijd een goed eindresultaat.

Laatst bewerkt:
hallo Pasja,

ik heb een screenshot bijgevoegd van hetgeen ik eigenlijk bedoel.

Degene die ik moet helpen is volslagen digibeet en ik heb beloofd hem te helpen.

we gebruiken gewoon blanco enveloppen en in word kan ik daar zeer simpel het afzender adres op laten printen ( zie sceenshot ), maar nu wil ik graag het fotootje er ook bij hebben en dat lukt me niet. Om het telkens intevoegen is geen optie want dan heb ik twee keer per dag telefoon om het uittegaan leggen, dus het moet vast ingesteld gaan worden.

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    86,4 KB · Weergaven: 283
Laatst bewerkt:
Dat schreef ik............
doe het middels extra->samenvoegen en maak aldus een "mal". Stuur die mal naar die persoon en hij heeft een imprime.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan