Ik wil een nieuwe laptop kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mihai1

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Hallo,

Vanaf 24 september begin ik aan de Universiteit van Gent en ik heb besloten een nieuwe laptop aan te schaffen.
Aangezien ik er niet zo veel van ken wil ik hier graag om advies vragen.
Mijn budget bedraagt max. 900 Euro en ik wil het volgende kunnen doen met mijn laptop:

• Films bekijken
  • Gamen (MW2, WoW, Assissins Creed, ..) tot de allernieuwste spelletjes
  • Multitasken
  • Snel berekeningen kunnen uitvoeren

Ik heb een keuze gemaakt tussen 2 laptops:
http://www.vandenborre.be/WEB/NL/La...7.vdb?Detail=LmqaOqqaQitbbe9nS.qaS.toTadoMC8k

en

http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Ke...S6qaLqtoO.NnjeKsfTutfjPsleqrybPqdPcuPa9k#info

Mijn vraag is nu; welke is het meest geschikt voor mij?

Alvast bedankt

dat gamen kun je wel vergeten...

als je wil gamen moet je echt een desktop hebben, er bestaan wel gamelaptops, van alianware bijv. maar dat kost je zo'n 1700 euro... :( als ik zo kijk is de bovenste beter laptop beter, maar als je wil doen wat jij wil doen (op gamen na) is de onderste ook al goed genoeg:d

gamen kan wel

op sommige laptops kan je gamen zoek bij google ~game laptop~

ik zeg ook niet dat je op laptops niet kan gamen, het is alleen ERG duur (wat ik ook aan gaf). desktops zijn goedkoper en vaak ook beter in de spellen die hij wil spelen

EDIT: dat ik überhaupt nog op die reactie in ga.......

Laatst bewerkt:
Met die eerste zou het mss lukken (i7 processor) maar dan niet op de hoogste instellingen en de veeleisende games zullen wss niet lukken
Als je een enorme gamer bent is het wel niet aangeraden (warmte en koeling stuff enzo...); met een laptop kun je alleen AF EN TOE wat spelletjes spelen

Laatst bewerkt:
Dat is niet waar, er zijn echt wel laptops die MW2 aankunnen hoor. Ook zeker binnen zijn budget. De 2e laptop is beter qua videokaart, maar de andere is sneller qua processor. De 2e is nog steeds super snel.

De videokaart van nummer 2 kan op medium MW2 aan op zeer redelijke framerate. (33FPS)
De 2e weet ik niet, maar hij behoort onder een lagere klasse als de GT230M.

Laatst bewerkt:
WoW kan je wel op een laptop spelen, dat is een spel die grafisch niet heel zwaar is.

Als je een laptop koopt zorg er dan voor dat en een videokaart inzit die zelf al geheugen heeft.
Als je een onboard video kaart hebt dan snoept ie eigenlijk een gedeelte van je werkgeheugen af.

Met een 800 euro kan je al wel een redelijke laptop aanschaffen.

Het ligt natuurlijk ook aan de eisen die ts stelt voor het spelen van games, als dit niet op hoge kwaliteit is moet het lukken met dit budget.

Maar een reguliere laptop is inderdaad eigenlijk niet geschikt om mee te gamen.

Nu is het dus even afwachten wat ts verwacht van het spelen van games op de laptop.

Maar heeft het niet alleen over CoD MW2, ook over spellen die nog gaan komen (Als hij dat bedoelt met "de nieuwste spellen") Houd er rekening mee dat CoD 6 al bijna 1 jaar oud is. Hij kan er wel een beetje op gamen maar dat houd na 1 á 2 jaar op en ik neem niet aan dat hij elk jaar een nieuwe laptop gaat kopen omdat hij er "de nieuwste spellen" op wil spelen. :confused:

Hij kan met laptop 2 nu nog de nieuwste spellen spelen op een redelijke kwaliteit, later is dit niet meer het geval maar dit komt door de vooruitgang.

Shooters moet je niet op een laptop spelen,

Met shooters moet je minimaal 30FPS kan halen om hem gewoon te kunnen spelen.

Het beste voor shooters is een FPS boven de 60.

FPS = Frames per seconde

Niet vervelend bedoelt Azzario, maar boven de 60 fps kan je oog niet echt meer waarnemen.
Snap je beweegreden, maar het is toch nog steeds de keus van ts of hij een laptop wil om mee te gamen. Ook al zijn de reguliere laptops hier niet voor gemaakt.

@ ruben

Mee eens, had het stukje tot de allernieuwsten over het hoofd gezien.

Maar zoals ik al zei, ts zal toch echt moeten aangeven wat hij verwacht voor we echt een goed antwoord kunnen geven.

Beide laptops uit de links hebben mijns inziens toch budget kaartjes en daar zal je qua allernieuwste games toch snel mee stranden.

als hij persé een van die twee laptops wil nemen en er NIET mee wil gamen moet hij de onderste/goedkoopste nemen. hij kan er mee doen wat hij er mee wilde: multitasken, films kijken en snel berekeningen uitvoeren. ook kan hij er een tijdje mee vooruit
(3/4/5/ jaar) < als hij niet gamed tenminste

Zoals lita al vermoedde verwacht ik niet dat ik op de hoogste instellingen kan gamen maar ik wil het spel toch kunnen "spelen".
Het is vooral de bedoeling om te gamen wanneer ik niet thuis ben bv. wanneer ik naar mijn vader moet voor een weekend en niet eerst naar huis ga(wil mijn desktop zowieso niet altijd meesleuren) of wanneer ik even lekker in mijn bed wil liggen ,.. ik denk dat ik nu wel duidelijk genoeg ben.

Bij die eerste twijfel ik ook vooral aan de grafische kaart maar de processor is zo veel beter dan die 2de dat ik er niet echt meer aan uit kom.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is en bedankt voor alle reacties tot nu toe.

edit: buiten gamen is het de bedoeling dat ik het voor mijn studies gebruik, het is wel goed dat dit hier wordt weggelaten omdat gamen belangrijker is als het om specificaties gaat maar ik wil niet dat men denkt dan ik het enkel om te gamen wil zoals ik hierboven( in deze post) heb uitgelegd.

Laatst bewerkt:
Dat denk ik in ieder geval niet, maar klopt, de specs zijn voor gamen nu eenmaal belangrijker.

Voor de rest volstaan beide laptops.

Maar waar het nu vooral om gaat is dat je die games wel zult kunnen spelen, maar het allernieuwste bij kunnen houden gaat een probleem worden. Dat is met een desktop al het geval en bij een laptop helemaal.

Als je daar rekening mee houdt, dan zou 1 van beide gekozen laptops moeten volstaan.

Ok maar dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Videokaart of Processor?

Tja, die keuze moet jij maken. Wil je wat lekkerder gamen, dan videokaart. Meer gebruik maken van verschillende progjes tegelijk en gewoon op werken, dan de processor.

Maar ga ook nog eens op tweakers.net neuzen, wellicht vind je een laptop die aan beide eisen voldoet en in je budget valt.

Dan zou het er eigenlijk bij vermeld moeten worden. Ik vermoed van niet en een google zoektoch levert ook niets op in die zin.

Moet je ook niet aan beginnen, zie maar eens een vervangende te vinden. Laptop nummer 2 is beter in games, veel beter. Kies nou niet voor die 1e vanwege de i7 maar kies de tweede. De i5 is ook hartstikke snel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan