Ik wil een nieuwe videokaart!! Waar moet ik er naar kijken??

• Onderwerp starter Onderwerp starter pc112
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pc112

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Hoi helpmy inside <<>> Ik wil een nieuwe videokaart kopen maar ja dat kan ook niet zomaar DUS ik vraag aan jullie om mee te helpen<<>>

Ik wil niet meer dan 100 euro aan een videokaart uitgeven!!

Pentium 4 2.0 ghz en ~2.2 << denk bus snelheid<<
Ik heb een ATX-moederbord (Chaintech 9BJA) met een socket 478 en standaard koeler.
Op me moederbord zit er een AGP 8x slot en 5 pci.
Heb pc113 geheugen slots 256 mb en ga er nog 256 mb er bij doen.
:confused:

Videokaart: NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 pro <<>> zit niet 64 mb maar 32mb<<>> ik weet alleen dat het ddr is maaar wil ddr2<<>>ddr3 nee dat hoef ik nog niet
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Mij vraag is moet je naar je DDR geheugen kijken of je die videokaart kan nemen<<>>:confused: en waar kan je de DDR geheugen zien op je moederbord van je agp slot :confused:

Want veel mensen zeggen tegen me dat je wel naar je ddr geheugen moet zien<<>>:rolleyes:

De 2 de kaart die je opgeeft is de enig met DDR 2 geheugen.

ok

Wil graag de antwoord op de vraag?? de eerste bericht onder aan:D

Mij vraag is moet je naar je DDR geheugen kijken of je die videokaart kan nemen<<>>:confused: en waar kan je de DDR geheugen zien op je moederbord van je agp slot :confused:

Want veel mensen zeggen tegen me dat je wel naar je ddr geheugen moet zien<<>>:rolleyes:

Het is inderdaad belangrijk om naar het type DDR te kijken, hoe hoger hoe beter (sneller). Er is nu trouwens al spraken van DDR 4. De aantal bits waarmee het geheugen werkt heeft ook invloed op de snelheid. De bits geven weer hoeveel informatie het geheugen per seconden kan verwerken. De door jou vermelde kaarten zijn allemaal 128 bits kaartjes, de nieuwere kaarte bezitten allemaal 256 bits. Wat veel minder belangrijk is, is de hoeveelheid geheugen (128 MB, 256 MB). Dit is vooral belangrijk als je op zeer hoge resolutie wilt werken/gamen. Staar je hier zeker niet blind op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan