• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ik wil een sheet verzenden als pdf mbv sendmail CO, HELPPPPP

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nicu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ExcelAmateur daar heb ik gelijk in moet dit maar eens gaan aanpassen.

Edmoor als ik heel eerlijk ben snapte ik niet zo goed wat je bedoelde, in dit stuk kwam RangetoHtml wel voor
With iMsg
Set .Configuration = iConf
.To = "hgfdh@gfhft.nl"
.CC = Range("C6").Value
.BCC = ""
.From = Range("C6").Value
.Subject = " Graag wil ik jullie informeren m.b.t overuren-neo maken/opnemen"""
.HTMLBody = RangetoHTML
.Send
End With

Maar wat wordt er dan precies met dit bedoeld:
Don't forget to copy the function RangetoHTML in the same module
Waar moet ik dit dan nog meer naar kopieeren?

In dit stukje:
.HTMLBody = RangetoHTML

is RangeToHTML een call naar een functie.
Die functie heb je kennelijk niet en daarom krijg je die melding erop.
Je kan hem kopiëren uit het voorbeeld van Ron de Bruin.
Zie ook wat Alphamax schreef in #11.

N.B.:
Als je code plaatst, doe dat dan in CODE tags en niet in QUOTE tags.

Laatst bewerkt:
Ik had in 1e instantie volgens mij wel RangetoHTML (rng) er staan, zie nu dat (rng) inderdaad ontbreekt. En dit zou ip toch ook goed moeten zijn RangetoHTML(Range("A1:M18")) maar dit werkte niet.

Maar de (rng) die miste, zou het allemaal moeten verhelpen?

En kan ik de sheet nog wel beveiligen of moeten dan alle cellen binnen de range niet geblokkeerd zijn?

Laatst bewerkt:
Het gaat er niet zo zeer om hoe je die aanroep doet, al is die wel belangrijk, maar je hebt de functie zelf niet in je code staan. Die moet je dus nog kopiëren bij Ron de Bruin en dan ook in je code zetten. Het stuk dus van Function RangetoHTML(rng As Range) t/m End Function.

De cellen worden alleen gelezen dus het blad mag best beveiligd zijn.
Voor het legen van die cellen, wat je ook doet, mag het blad niet beveiligd zijn.

Laatst bewerkt:
Goed bedankt, ik ga het vannacht gelijk proberen. Zag wat er ontbrak. Ik ga ook kijken of er cellen beveiligd waren die leeg gemaakt moeten worden, want als ik daar op let zou het ip dus wel moeten kunnen.

Yep. Maar je kan ook het blad beveiligen en op het juiste punt in de code de beveiliging eraf halen, de benodigde code uitvoeren en dan de beveiliging weer toepassen. Dat kan dus ook in VBA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan