ik wil een webdesigner worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvr

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
Beste mensen,
Vraagje aan ervaren webdesigners:
Als ik van webdesign (ontwerp en html/css) mijn vak wil maken. Hoe lang mag ik dan gemiddeld over een website doen? M.a.w. hoeveel tijd kost het jullie om een eenvoudige website te maken met tekst en foto's van pak 'm beet 8 pagina's, die er bovendien professioneel uitziet? Hoeveel uren voor design? en hoeveel uren voor het bouwen? En wat voor bedrag brengen jullie hiervoor in rekening?
Alvast bedankt!

maakt niet uit.

Lol je kunt zo lang doen over je disigne. Je kunt het telkens anders doen.
Licht er aan hoeveel frames je hebt met info. Licht er aan wat je gebruikt...
HTML is het makkelijkst. Daarmee kun je makkelijk een redelijke layout maken.
Als je een layout maakt maakt het niet uit wat voor programma's je gebruikt. Je kunt zelfs paint gebruiken...Dus moeilijk is het niet..(als je een editor gebruikt)

Tegenwoordig kun je een gratis site maken die er heel prof uit ziet...
Ik doe een week over een redlijke site...

Ps.

Zoek nog mensen om zamen een site mee te maken....

Ik hoop dat je dan wel beter op je taal let op je sites!

disigne = design

licht = ligt

:p

Moest ik even kwijt...sorry!!

eh, nee eerlijk gezegd niet. Het zijn geen antwoorden op de vragen die ik stelde. Nog een poging?

Als ik van webdesign (ontwerp en html/css) mijn vak wil maken.
Kan, maar er zijn er al zoveel.

Hoe lang mag ik dan gemiddeld over een website doen?
Je doet er altijd te lang over, klant heeft geen geduld.
Normaal doe je er twee tot 40 uur over.

M.a.w. hoeveel tijd kost het jullie om een eenvoudige website te maken met tekst en foto's van pak 'm beet 8 pagina's, die er bovendien professioneel uitziet?
Binnen 24 uur (dus geen 24 uur werk hoor) online:
www.zeepoort.nl/bdk

Hoeveel uren voor design?
Klant geeft kleurindikatie en indeling mbt logo menu etc.
Dan maak je twee testontwerpen.
Al dan niet mbv een tekenprogje voor buttons en logo.
Ben je dus 2 tot 12 uur mee bezig, afhankelijk van het gewenste.

en hoeveel uren voor het bouwen?

Stelt niks voor, je maakt toch maar één pagina.
Rest C&P
Css moet je ALTIJD hetzelfde houden, voor je eigen gemak.
Dus iedere site gelijke class names, weet je precies wat je doet.
In de CSS pas je gewoon de gewenste kleur of borders aan.

En wat voor bedrag brengen jullie hiervoor in rekening?

Vanaf 100,--

:cool:

haha als je van website maken alleen je werk wil makenzal je later zwerver worden tegenwoordig kun je hier niet rijk meer aan worden en professionele sites worden tegenwoorrdig al gratis gemaakt.
Voor een goed professionale site kan je tegenwoordig 50 euro vragen

haha als je van website maken alleen je werk wil makenzal je later zwerver worden tegenwoordig kun je hier niet rijk meer aan worden en professionele sites worden tegenwoorrdig al gratis gemaakt.
Voor een goed professionale site kan je tegenwoordig 50 euro vragen

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Voor een origineel design, functioneel en goed design, praat je in de bedrijfswereld over duizenden, dan niet tienduizenden euros.

http://www.zeepoort.nl/bdk/ -> Dit soort websites, zou ik niet eens durven verkopen. Laat staan in mijn portfolio stoppen.
Misschien ben ik nu een beetje lomp, maar ik hoop echt serieus niet dat jij een professionele webdesigner bent.

Laatst bewerkt:
nee dat weet ik ook maar als je het zo stelt

"ik wil een webdesighner worden" dacht ik niet aan professionele sites
Meer om gwn even sites voor vrienden te maken.

Echte professionele sites die 10000 euro etc of meer waard zijn is niet ALLEEN site ontwerpen vaak wordn er dan ook fotos gemaakt als je make up bijv verkoopt en professionele site vna maakt worden er allemaal fotos van gemaakt etc en dan kst ook wat dus het is niet ALLEEN achter je computertje zitten

nee dat weet ik ook maar als je het zo stelt

"ik wil een webdesighner worden" dacht ik niet aan professionele sites
Meer om gwn even sites voor vrienden te maken.

Echte professionele sites die 10000 euro etc of meer waard zijn is niet ALLEEN site ontwerpen vaak wordn er dan ook fotos gemaakt als je make up bijv verkoopt en professionele site vna maakt worden er allemaal fotos van gemaakt etc en dan kst ook wat dus het is niet ALLEEN achter je computertje zitten

Maar is dat niet gewoon een belangrijk deel van webdesign?

ja maar de meesten die zeggen ik wil een webdesigner worden weten heir niks van af.

En ook denken de meesten dat je met zulke standaart photoshop sites egt je baan van kan maken.

Ik maak sites voor fun en ik ben noob er mee maar weet er wel veel van af hoe het gaat in zijn werk sinds mijn broer designer is :)

Dus dan begrijp je ook, dat als de topicstarter zijn vak ervan wilt maken. Dat betekend dat hij de huur en alle vaste lasten ervan moet gaan betalen, hij niks heeft aan €100 websites.

Als ik van webdesign (ontwerp en html/css) mijn vak wil maken

Sure.
Websites professional maak je niet alleen daarmee.
Je gebruikt onder andere flash en je moet fotos make etc etc

en @ peter vazet

Jijz egt vanaf 100 euro per website
M.a.w. hoeveel tijd kost het jullie om een eenvoudige website te maken met tekst en foto's van pak 'm beet 8 pagina's, die er bovendien professioneel uitziet?
Binnen 24 uur (dus geen 24 uur werk hoor) online:
www.zeepoort.nl/bdk

Zulke websites maakt mijn neefje van 11 jaar rofl.
Daar krijg je 50 euro voor als je echt een low brianer hebt die zo dom is om het te kopen.
Zelfs ik kan betere sites maken

Dit bedoel ik niet ***lig

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan