Ik wil een website host maken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny9

Banned
Lid geworden
6 okt 2011
Hallo,

Ik wil graag een site maken zoals mediafire heeft gedaan zodat iedereen erop kan uploaden wat hij/zij wilt. Is hier website software voor?

Ik weet niet goed welke ik moet nemen, ik heb een host bij horizon met mail en mysql ... ik zou graag een site willen oprichten waar iedereen iets kan uploaden en andere mensen daarvan de links kunnen pakken.

Hoi Danny9,
Ik wil graag een site maken zoals mediafire heeft gedaan zodat iedereen erop kan uploaden wat hij/zij wilt.
Je bent nogal grote dingen van plan! Uploadsites als Mediafire, Megaupload, YouTube, enz. hebben een heel villapark aan servers om iedereen te kunnen bedienen.
Heb je je portemonnee al klaarliggen, en is die goed gevuld? ;)

• Rekenvoorbeeld.
    Een video van 1/2 uur is ongeveer 500MB. Als er per maand 10 mensen zo'n video uploaden, is dat na 1 jaar: 60GB. Als elke dag 5 mensen er elk 10 foto's op zetten (bv. 2500kB/foto), dan is dat 125.000kB = 125MB per dag, of ca. 45GB voor het eerste jaar. Samen ruim 100GB.
  • Voor 50GB schijfruimte betaal je al minstens ca. € 30,- per maand, dat is € 360,- per jaar.
  • Hoe beter de site loopt, des te meer moet je dokken.

Zie verder mijn antwoord en dat van anderen op vrijwel dezelfde vraag die je in dit topic stelde.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik wil graag een site maken zoals mediafire heeft gedaan zodat iedereen erop kan uploaden wat hij/zij wilt. Is hier website software voor?

Niet ***lig bedoeld, maar waarom wil je dit doen? Denk je dat je iets beter kan doen dan de huidige websites? Zoals eerder gezegd gaat het flink geld kosten om met de grote spelers te concurreren. Heb de indruk dat je niet echt hebt nagedacht over hoe je dit wil aanpakken of wat er bij komt kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan