IK wil en inlogmode maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter maxaz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

maxaz

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2011
Hallo,

Ik heb een eigen website en zou graag willen dat de bezoekers kunnen inloggen, zoals ook op deze site. Kan iemand mij helpen daarmee?

Ik heb nog een vraag, die is iets makkelijker. Ik heb een verzendformulier op mijn site en ik wil graag dat dit formulier maar 1 keer kan worden verzonden, totdat ik het weer verander.

Bedankt

vraag 1: Googlen
vraag 2: misschie als het verzonden word in een database opslaan en als het is gewijzigd het database legen?

suc6

vraag 1: Googlen
vraag 2: misschie als het verzonden word in een database opslaan en als het is gewijzigd het database legen?

suc6

Lekker makkelijk zo...

Over vraag 2 heeft hij gelijk, dit zou redelijk snel te doen zijn als je de status van het formulier opslaat in een database.
Op het moment dat het formulier verzonden wordt verander je in de database de status op bijvoorbeeld nonactief en zodra jij het aanpast weer op actief.

In de html controleer je dan via een php statement de status en handelt hier dan naar.

Je eerste vraag is wat lastiger.
Je hebt sowieso voor beide PHP nodig, andere programmeertalen zijn mogelijk, maar PHP is wel één van de bekendere en uitgebreid genoeg om vrijwel alles te kunnen.

Je zult om in te loggen dus een webserver moeten hebben, controleer bij je host of deze PHP ondersteund en om het lokaal te testen moet je een lokale server installeren als WAMP of XAMP.

Daarna zul je PHP moeten gaan leren als je dit niet al kunt.

Het idee is als volgt.

- Je maakt een database aan met een tabel voor de gebruikers en hierin alle velden welke jij wilt opslaan.
- Vervolgens maak je een formulier in je HTML waar de gebruikers hun gegevens kunnen invullen.
- Dit formulier verzend je via de action naar een PHP pagina
- Deze controleert de ingevulde gegevens met de database
- Controleer of de gebruiker bestaat ja of nee met dit wachtwoord
- Ja verstuur hem terug naar je website en geef een sessie mee dat hij is ingelogd.
- Nee ga terug naar het formulier en geef een melding dat deze niet is ingelogd.

Dit is een beetje het idee.
Uiteraard moet je dan nog registeren, uitloggen, gegevens filteren zodat je database niet kan worden gehackt etc. etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan