Ik wil(en kan) me niet activeren maar ik wil vista verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter fien
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fien

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Hoi,

Ik heb een nieuwe pc gekocht en heb er windows vista opgezet die ik had geleend van iemand anders. Na 30 dagen zegt de pc dat ik vista moet activeren en mijn windows is nu geblokkeerd. ik zou nu alleen nogmaar kunnen activeren MAAR dat wil ik want dn komen ik en degene vanwie ik vista heb geleend in de problemen dus nu heb ik mijn oude XP cd bovengehaald. Hoe installeer ik windows XP nu ? als ik het probeer in windows vista ( met beperkte mogelijkheden kan ik nog iets doen in vista maar hier is het enkel de bedoeling dan ik activeer via internet) en ik steek mijn cd van XP in de pc dan staat XP instaleren in het grijs en kan ik er niet op klikken. Help mij alstublieft !:(

Download Gparted, brand de ISO als image, start ermee op, verwijder de parities en deel de schijf opnieuw in.

Daarna weer van de XP cd opstarten.

Of gebruik een win98 opstartflop, eerst fdisk /mbr gebruiken, rebooten, met fdisk de NON-DOS partities verwijderen en weer opstarten met de XP cd.

Laatst bewerkt:
Kan ik niet gewoon mijn pc formateren ik heb al mijn belangrijke bestanden al op een externe harde schijf gezet. hoe doe ik dit dan?

Zorg dat je in je bios de cd op firstboot heb voer dan je XP cd in cd/dvd-rom. Kies voor computer opstarten vanaf de CD-rom.Voer dan alles netjes uit en opgevemoment kun je kiezen of je je schijf wil formatteren.Selecteer dan de schijf die je wil formatteren.Daarna gaat die verder met de instalatie van XP.!!BELANGRIJK ZORG EGT DAT JE CD-ROM OP DE FIRSTBOOT STAAT WANT JE MOET HEM NAMELIJK BIJ HET OPSTARTEN VAN JE PC OPENEN!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan