• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik wil geen 0 zien....

Status
Niet open voor verdere reacties.

ximon

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2014
Hallo forum leden

Ik zou graag willen weten hoe ik in een simpele optel/aftrek som het nulletje kan weg laten als ik geen waardes invul.
Ik heb nu de formule in cel c1: =a1+b1
Nu staat er als ik in a1 en b1 niks invul een 0 in c1 dat wil ik dus niet.
Iemand een idee?

Bvd

Groet Ximon.

Je kunt in de weergave van het blad de optie <Een Nul weergeven in een cel met een nulwaarde> uitzetten. Dat is het makkelijkst.

Bedankt voor de snelle reactie's
Ik werk met een 2007 versie btw.

@OctaFish, het zal wel aan mij liggen maar ik zie die optie nergens.

@Gerard2348 Dit is ook een mogelijkheid, wel wat meer werk als de optie van OctaFish.
Zou je me ook kunnen vertellen hoe ik het kan doen als de info van meerdere tabbladen afkomt?
Ik kan op dit moment geen voorbeeld toevoegen maar heb wel de formule die ik nu gebruik.
=Lader!O3+TelLijst!B10

Alvast bedankt

Edit: toch een voorbeeld kunnen toevoegen\

Bekijk bijlage TESTNUL.xlsm

Laatst bewerkt:
Hier een oplossing met het verbergen van de nulwaarden.
Maar de uitkomsten die effectief een nul moeten weergeven zijn dan ook verborgen.

Bijlagen

Hallo,

Cobbe, volgens mij werkt het niet.
Als ik op het blad "lader" iets invul dan zie ik het niet terug op het blad "Hout1".
Ik heb nu een voorbeeld met alle 3 de bladen en heb ook al wat ingevuld zodat je ziet wat de bedoeling is.
De formule werkt in het voorbeeld wel maar voor de regio Amersfoort.
Als ik bij blad "lader" in E4 t/m E75 iets invul dan moet dat op blad "hout1" terecht komen bij de overeenkomende naam in kolom B8 t/m B31.
Dat wat ik op blad "tellijst" invul in kolom B5 t/m B28 moet er dan bij opgeteld worden.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Wederom alvast bedankt.

Bekijk bijlage TESTNUL1.xlsm

Wat wil je waar terug zien dan? En wat heeft dit met jouw openingsvraag te maken?

Hallo,
Ik heb even een simpeler voorbeeld gemaakt.
Wat ik graag wil is dat als ik op blad 1 en op blad 2 niks invul op blad 3 niks in een cel staat ipv een 0.
En als ik dus waardes invul op blad 1 en/of twee dat die opgeteld staan in blad 3.(dit is overigens het probleem niet, het gaat om die nulletjes)

Om even terug te komen op jouw vraag VenA, in mijn post van 19:04 geef ik alleen aan dat de aangedragen oplossing niet werkt(ik zie het niet)
en dat ik bovendien een blad was vergeten toe te voegen.
Ook leg ik hierin uit wat de bedoeling is van het hele gebeuren en het heeft dus ook gewoon te maken met mijn openingsvraag.

bvd

Bekijk bijlage nulletjes.xlsx

Laatst bewerkt:
Probeer het eens met deze formule:
Code:
=als(Blad1!B2+Blad2!B2=0;"";Blad1!B2+Blad2!B2)

In je voorbeeldbestandje van 19:04 wordt verwezen naar een ander bestand.
'C:\Users\rstarman\Desktop\TEST\[BijnaKlaar1.xlsm]Lader'!O3+'C:\Users\rstarman\Desktop\TEST\[BijnaKlaar1.xlsm]TelLijst'!B11

Hallo allemaal

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik denk dat het met de oplossing van Popipipo moet gaan lukken.
Sta echt te kijken van hoe snel en goed jullie hier op het forum mensen helpen met hun vragen.
Nogmaals bedankt hiervoor.

Als ik de eigenschappen van de cellen op blad 3 wijzig naar aangepast en daar # invul dan verdwijnt de 0 bij mij.
ik weet niet wat voor het gevolgen het heeft maar voor het uiterlijk werkt het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan