Ik wil geen aparte accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Tot nu toe was ik als enige gebruiker uiteraard ook de administrator. Na de nodige updates te hebben gedaan blijft XP ineens stil staan op een welkomstscherm en dan moet ik op de enige (en mijn eigen) naam klikken om verder te kunnen gaan. Hoe kan ik instellen, dat XP weer in één keer opstart?

XP pro?

Hier een register tweak, waarmee je dit op kan lossen:

Uitvoeren> Regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon"
en daar maak je een nieuwe "REG_SZ Sleutel" aan. die noem je "AutoAdminLogon". Daarna klik je er dubbel op, en verander je de waarde van 0 naar 1

Helaas, maar dit is bij mij niet de oplossing.

Ga naar het configuratiescherm en kies voor 'gebruikersaccounts'. Klik dan op 'De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden'. Vink vervolgens de 'Het welkomsvenster gebruiken'-optie uit. Klik op de knop 'opties toepassen', en herstart dan om te kijken of het werkt.

Nee, dat heb ik ook geprobeerd. Er gebeurt wat er eigenlijk ook staat: je krijgt dan het klassieke inlogscherm met een username en een wachtwoord, dus dan loopt de zaak nog niet door.

Sorry, ik war er zo in mijn vlugheid effe doorheen geklikt, en heb niet echt gelezen wat er stond. Heb je een wachtwoord ingesteld? Als je die weghaalt zou het moeten gaan.

Laatst bewerkt:
Nee, ik heb geen wachtwoord ingesteld.

Zie je tussen je gebruikers in gebruikersaccounts in je configscherm ook een asp.net gebruiker?

Zoja verwijder die eens

Waar dient die account eigenlijk voor? Ik zag deze er idd ook opeens bijstaan, een tijd geleden en heb het er maar voor de zekerheid laten staan, maar als deze wegkan...

Ik ben eruit, maar toch niet door bovenstaande oplossingen. Na een volledige update van XP kreeg ik dus het in het begin omschreven scherm. Toen werd mij aangeraden het commando Start/Uitvoeren/control userpasswords2 uit te voeren. Vervolgens wachtwoorden gebruiken uit zetten. Toen ontstond er één grote bende, die eropneer kwam, dat alles onder de startknop weg was, hij begon hardware te ontdekken, noem maar op. Uiteindelijk bleek, dat om wat voor duistere redenen dan ook mijn user ineens was gekoppeld aan "Foutopsporing" in plaats van "Administrator".

Ik ga hier uitgebreid op in, omdat hetgeen M@ario suggereert finaal onderuit wordt gehaald door iemand anders. Ik citeer: "Slecht advies. ASP.net is een nieuwe technologie, waarmee bijv. steeds meer krachtige websites gebouwd worden. Je zult in Windows op diverse plekken mappen vinden van ASP.net. Als je dat account verwijdert, zul je steeds meer sites niet kunnen bezoeken."

Ik heb dat account dus laten staan omdat de boel weer als van ouds funtioneert, maar ik wilde jullie dit toch niet onthouden.

Bericht achterhaald door correctie moderator.

Laatst bewerkt:
Ik heb ASP.net verwijderd als gebruiker, maar NIET de mappen verwijderd en nu start de PC gewoon door zonder welkomscherm.

Lucia

Hallo allemaal.

Om een aangemaakte gebruiker, niet meer in je inlog scherm te hebben, zoals ASPnet, gast, en acounts voor gedeelde netwerkbronnen. Kun je het volgende doen.

1.. "Start".
2.. "Configuratiescherm".
3.. "Systeembeheer".
4.. "Locaal beveiligingsbeleid".
5.. "Locaal beleid".
6.. "Toewijzen van gebruiksrecht".
7.. In het rechter scherm dubbelklikken op "Locaal aanmelden weigeren".
8.. Knop "Gebruiker of groep toevoegen...".
9.. Knop "geavanceerd".
10. Knop "Nu zoeken".
11. Selecteer groep of gebruiker.
12. Knop "OK".
13. Knop "OK".
14. Eventueel nog een gebruiker/groep toevoegen door vanaf stap 8, te herhalen.
15. Knop "OK".

Hierdoor blijven de noodzakelijke gebruikers accounts in takt, maar komen alleen niet meer voor in het aanmeldingsscherm.

Groetjes Erik Rothuis

Ik kan niet beoordelen of je gelijk hebt Roto. Mogelijk heeft iemand iets aan jouw oplossing. Bij mij speelt dat niet, want ik wil helemaal geen opstartscherm met accounts, aangezien ik de enige gebruiker ben.

Hallo Het Hof.

Als er maar 1 account in je opstartscherm zit en deze is niet voorzien van een wachtwoord, Zal xp het inlogscherm overslaan, en direct doorstarten.

Groetjes Erik Rothuis

ASP-Net is ook als account genoemd, dus er zijn meerdere accounts. Het gaat erom, dat de administrator als hoofdgebruiker staat gemeld en dat voor hem geen wachtwoord nodig is. Dan wordt het inlogscherm ook overgeslagen.

Hallo Het Hof.

Normaal gesproken kun je in normale mode niet inloggen als administrator. Omdat deze reeds geblokeerd is, op de manier die ik hierboven beschreef.

Ook een administrator account zonder wachtwoord, is niet aan te raden. Omdat administrator alle bevoegdheden in windows heeft. En je mij een hacker aanval wel heel snel aan de beurt zult zijn.

Het lijkt er op dat er crusiaale bestanden van windows, waaronder C:\Documents and Settings\LocalService\NTUSER.DAT, beschadigd of verwijderd zijn.

Groetjes Erik Rothuis.

Of er bestanden beschadigd zijn kan ik niet beoordelen, maar alles functioneert, dus ook als dat zo zijn zijn, dan heb ik er geen last van. Wat die hackers betreft: is in mijn geval wat vergezocht, want aan mijn beveiliging mankeert gelukkig helemaal niets. Maar goed, het is opgelost en bij een nieuwe install te zijner tijd zit alles weer op z'n plaats.

Geplaatst door roto
Hallo allemaal.

Om een aangemaakte gebruiker, niet meer in je inlog scherm te hebben, zoals ASPnet, gast, en acounts voor gedeelde netwerkbronnen. Kun je het volgende doen.

1.. "Start".
2.. "Configuratiescherm".
3.. "Systeembeheer".
4.. "Locaal beveiligingsbeleid".
5.. "Locaal beleid".
6.. "Toewijzen van gebruiksrecht".
7.. In het rechter scherm dubbelklikken op "Locaal aanmelden weigeren".
8.. Knop "Gebruiker of groep toevoegen...".
9.. Knop "geavanceerd".
10. Knop "Nu zoeken".
11. Selecteer groep of gebruiker.
12. Knop "OK".
13. Knop "OK".
14. Eventueel nog een gebruiker/groep toevoegen door vanaf stap 8, te herhalen.
15. Knop "OK".

Hierdoor blijven de noodzakelijke gebruikers accounts in takt, maar komen alleen niet meer voor in het aanmeldingsscherm.

Groetjes Erik Rothuis

Welke groepen of gebruikers moet je hier selecteren dan? Asp.net is namelijk al geselecteerd en toch heb ik hetzelfde probleem, dattie niet in 1 keer doorstart. Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan