ik wil geen beeld maar geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter hehe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo,

Ik heb een kabelaansluiting. Nu is het zo dat er op tv soms cocerten zijn die ik graag boven wil horen als ik achter de pc zit. De beelden hoef ik niet te zien. Ik wil dus alleen het geluid. Hoe krijg ik dit voor elkaar.

Is er een mogelijkheid voor zonder je tv op je pc aan te sluiten want zoals ik zei beelden hoef ik niet.
Het lijkt me nl. omdat ik een kabelaansluiting heb en de radio en tv ook hier op binnen komen dat dit mogelijk moet zijn.

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
greetz
H

Makkelijk? Koop een audio/video zender en sluit de audio uitgang van je tv aan op de zender. Sluit vervolgens de ontvanger op je kamer aan op je stereo-installatie en je hebt het geluid. De video aansluitingen laat je ongemoeid. Alternatief? Ouderwetse fm zender kopen en ook die aansluiten op de audio-uitgang van de tv. boven de radio op de juiste frequentie afstemmen en je hebt wederom geluid.

of heb je wellicht boven al een kabelaansluiting? dan kun je een oude videorecorder gebruiken als tuner en daar je versterker op aansluiten. Dan heb je simpel gezegd een tv zonder beeldbuis,

Laatst bewerkt:
Geplaatst door erbicom
Makkelijk? Koop een audio/video zender en sluit de audio uitgang van je tv aan op de zender. Sluit vervolgens de ontvanger op je kamer aan op je stereo-installatie en je hebt het geluid. De video aansluitingen laat je ongemoeid. Alternatief? Ouderwetse fm zender kopen en ook die aansluiten op de audio-uitgang van de tv. boven de radio op de juiste frequentie afstemmen en je hebt wederom geluid.

of heb je wellicht boven al een kabelaansluiting? dan kun je een oude videorecorder gebruiken als tuner en daar je versterker op aansluiten. Dan heb je simpel gezegd een tv zonder beeldbuis,

Die eerste"Makkelijk" is zeker een grap?
De truuk met de videorecorder is de beste en makkelijkste oplossing lijkt me.

Fonz

Hoi,

alvast bedankt voor jullie reakties...
de video optie spreekt me dan meer aan idd....alleen het is al zo een geekboel op zolder maar goed...

Het is dus niet mogelijk volgens jullie om het geluid uit je gewone kabel te halen, net als de radio??

greetz
H

Ja dus.
Maar dan gebruik je geen radio, maar daarvoor in de plaats een Stereo-videorecorder.

Fonz

"makkelijke" optie was zeker geen grap. wist tenslotte niet of vraagsteller reeds kabel had op z'n kamer. video zender kost tegenwoordig bij de bouwmarkt niet veel meer. ik heb het zelf ook op die manier ook een tijdje gebruikt, alleen dan van boven naar beneden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan