Ik wil graag apps leren maken. Kan iemand helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stev3n

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2011
Berichten
31
Hallo,

Ik wil graag objective c leren en daarmee apps maken. Ik heb nog geen ervaring.
Kan iemand helpen en zeggen waarmee ik kan beginnen en wat ik moet downloaden? :)
 
Hoi,

Heb je helemaal nog geen programmeer ervaring? Zelf had ik ervaring met webtalen (PHP, HTML) en ben ik begonnen met wat boeken door te lezen. Ben er echter nauwelijks doorheen gekomen (saai), ben gewoon begonnen app te schrijven met behulp van internet.
 
Je hebt een Mac nodig (Intel-based) en dan kan je het programma Xcode downloaden van Apple's website (developer account nodig, beginaccount is gratis: http://developer.apple.com)
 
.

Dat acc heb ik maar ik heb geen mac maar wel safari en een Ipod. Kan het echt niet zonder mac?
 
Nee, kan niet zonder Mac OS X (Xcode draait niet op Windows en Apple biedt geen middelen om apps op Windows pcs te maken).

ps Hackintosh heb ik geen ervaring mee
 
google maar, op dit forum kunnen we daar verder geen informatie over geven vanwege de forum regels
 
Het is dus in geen legale mogelijkheid mogelijk om zonder een mac te kopen apps te maken?
 
kost ook weer veel geld...

maar voor welke toestellen is Phonegap geschikt?
 
er bestaat een progama dat dragonfire heet het kost mischien wel geld maar het werkt echt hartstike fijn er zijn volgensmij ook gratis versies van maar dan moet je ff doorzoeken een oudere versie volgensmij
 
probeer anders een webapp, het enige wat je nodig hebt is een plaats om die te hoste (het toeval wil dat er genoeg phr33 webhosts zijn).
hiermee heb je dan alleen html/php en dat soort talen nodig, of je moet asp net gaan gebruiken ;).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan