ik wil graag de optie surfgeschiedenis verwijderen uitschakelen/blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

spemmol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2011
hallo, allemaal
ik heb een acer, met windows xp. en google chrome.
ik weet niet of deze vraag goed geplaatst is, mijn excuses hiervoor.
ik wil graag de optie surfgeschiedenis verwijderen uitschakelen/blokkeren.. is dat mogelijk??
ps. het gaat om mijn eigen pc, dus geen inbreuk op privacy etc..
bedankt alvast

Hi,

Wil je de geschiedenis helemaal uitschakelen, of ontoegangelijk maken? Dat laatste is mogelijk in XP Pro.

Verder kun je de geschiedenis op 0 dagen zetten, waardoor niets onthouden wordt.

Een optie is om de geschiedenis automatisch te laten verwijderen.

Of een 'igocnito' / privé-stand van de browser te gebruiken, waardoor geen geschiedenis wordt aangemaakt. Dit kun je vinden in alle moderne browsers.

Laatst bewerkt:
nee ik wil er juist voor zorgen, dat de geschiedenis niet meer verwijderd kan worden..
of een soort keylogger op de pc zodat ik alles kan terug kijken wat bezocht is geworden..
bestaat zoiets??

Oh, op die fiets! :D

Binnen Windows is dit m.b.v. policies te regelen. Ik weet alleen niet of Chrome zich daaraan houdt. Er bestaan ook policies voor Chrome: http://www.thechromesource.com/tag/chrome-group-policy-template/.
Daar komt bij dat er diverse programma's zijn van derden om de geschiedenis te legen, dus je zult ook iets met rechten moeten doen.

Ja, er bestaan tal van spyingprogramma's. De meeste vind je onder de categorie 'parental control'.

Wat wil je precies bereiken?

met windows steadystate kan je dat bij af melden laten verwijderen
en warchijnlijk ook laten staan is soort ouderlijk toezicht voor xp

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan