Ik wil in mijn webshop dat mensen hun maat kunnen selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Murley

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Hoi allen,

Mijn bestaande webshop gaat uitbreiden en nu mis ik 1 belangrijke functie: maatselecteer-functie (kleding kan binnenkort worden besteld). Het gaat niet alleen om het selecteren, want alleen selecteren lijkt makkelijk te zijn (gezien op YouTube filmpje) het gaat er ook om dat tijdens de bestelling die maat wordt doorgegeven aan de factuur, zodat ik weet welke maat ik moet opsturen :-))) Dit lijkt mij makkelijk, maar heb er zelf niet veel verstand van :confused: alleen ik ben er van overtuigd dat jullie dit wel weten. Of misschien iemand die dit kan fixen tegen een vergoeding?

De huidige webshop is opgebouwd met alleen PHP en HTML.

Reacties zijn meer dan welkom.

Murley..

De huidige webshop is opgebouwd met alleen PHP en HTML.
en MySQL neem ik aan.

Wat verkoop je nu?
Verkoop je nu geen artikelen met verschillende maten
of verschillende kleuren of verschillende uitvoeringen?

Heb geen verstand van webshops, maar het lijkt me dat er twee mogelijkheden zijn:
  1. de webshop programmatuur geeft alle relevante gegevens van een artikel door
  2. één artikel in meerdere uitvoeringen (hetzij maat, hetzij kleur) heeft per uitvoering een specifiek artikel nummer

In het tweede geval kun je aan het artikelnummer zien om welke uitvoering het gaat.

Ik weet niet wie je webshop gemaakt heeft of dat het al een bestaande webshop is die je ergens vandaan gedownload hebt, maar er zal flink wat aangepast moeten worden vrees ik.

- Op de pagina van het product moet een veld bij komen met de maten. Dit zal dus in het scherm moeten komen waar je een nieuw product aanmaakt of wijzigt wordt.
- Ik neem aan dat niet elk product een maat moet hebben? Dus moet die optie ook uitgeschakeld kunnen worden.
- De maat moet mee gestuurd worden zodra er besteld wordt.
- De maat moet gecontroleerd worden of deze leverbaar is(lijkt mij).
- De maat moet naar jouw mee gestuurd worden op order, zodat jij weet welke maat de klant wil hebben.
- De maat moet ook op de facturen terecht komen zodat er kan worden na gegaan wat er precies verkocht is.
- De database moet aangepast worden zodat de maat er op verschillende tabellen bij zit(producten, orderregels, voorraad, voorraadregels enz. enz.).

Ook zullen er kleuren neem ik aan aangemaakt worden op de zelfde manier.
Een flinke klus alles bij elkaar!

Als het een webshop is die al door iemand gemaakt is, lijkt hij mij het makkelijkste dat die persoon er mee door gaat. Een nieuw persoon zal eerst de code moeten door kijken en kunnen begrijpen hoe de hele webshop(het PHP gedeelte) in elkaar zit. Dit laatste kost ook aardig wat tijd.

Succes!

ps. Heb je toevallig een link van de webshop?

Laatst bewerkt:
Tecsman en Woutertjuh, bedankt voor jullie reactie.

Ik neem aan dat niet elk product een maat moet hebben? Dus moet die optie ook uitgeschakeld kunnen worden

Nee dat klopt, dat moet inderdaad uitgeschakeld worden, want sommige producten hebben maar 1 standaard maat

De maat moet mee gestuurd worden zodra er besteld wordt
Daar gaat het ook voornamelijk om, dat de maat wordt doorgegeven, zodat wij weten welke maat we moeten opsturen. Voorraad invoeren doen wij niet, want het zal op voorraad zijn en anders gelijk gemaakt worden in de atelier. En ja, op de factuur moet het komen te staan, maar daar hebben we al een systeem voor. Dus eigenlijk met name de functie 'doorgeven van de maat' .

Nog meer tips aub??

Ik denk dat je wat extra codes moet toevoegen aan je scripts en kolommen aan je database... Meer kan ik je niet helpen, tenzij je nog wat broncode stuurt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan