Ik wil INTERNET *zucht*

Status
Niet open voor verdere reacties.

teddybeer1

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2002
Berichten
142
Schets van de situatie:

Twee pc's in 1 huis, verbonden via LAN, ADSL, ethernet router. 1 van de pc's heb ik zojuist geformatteerd en opnieuw Windows 98 op geinstalleerd. Maar hoe krijg ik internet weer op die pc?

Internet Wizard geprobeerd, maar ik krijg het nog niet voor mekaar. Op internet explorer icoon klikken geeft telkens de foutmelding: Kan niet openen...

MVG,
teddybeer1
 
Wat voor modem gebruik je ? Is het een modem met ingebouwde router ? Welk merk en Type ?
Waarom formatteren ?
 
Het is een E-tech ADSL Router. En ik heb geformatteerd omdat de PC niet meer te redden was van de virussen en de spyware etc.
 
Bedankt voor je reactie,maar is het een router met ingebouwde modem ?Heb je een type nr ?

Is alles nog steeds helemaal schoon resp werk je ook met een virusscanner ?
 
Laatst bewerkt:
Het is een 4-port ADSL Router v2, verder weet ik eigenlijk niet veel. Volgens mij is het met ingebouwde modem. We hebben destijds een ethernetkaart ingebouwd.
 
Ik heb exact dezelfde situatie maar dan met een E-tech modem/router ADRT03 en 4 PC's die simultaan op internet kunnen.

Beginnen bij het begin.
Kun je de router benaderen ?

Groets, Jas.
 
ok.

Tik in de adresbalk van IE van de pc die verbonden is met de router het ip-adres van de router in (staat ongetwijfeld in de handleiding) bv

10.0.0.2

en kijk of je een inlogscherm krijgt.
 
Dan krijg ik 'kan pagina niet openen'. Ik weet dat er bepaalde instellingen nog niet goed zijn. Het IP-adres is nog niet ingevuld. Alle instellingen zijn verdwenen. Het probleem is dat ik niet meer weet hoe die procedure gaat...
 
Probeer eerst eens je wizard-internetverbining op te starten (bureau-accessoires->communicatie).
En configureer LAN met alle default opties.
En kijk dan of je de router wel kunt benaderen.

Groets, Jas.
 
Misschien dat ik de ethernetkaart opnieuw moet installeren? want de pc herkent de modem niet
 
Ga eerst eens naar MS-DOS prompt en ping het IP-adres van de router.
Als je antwoord krijgt doet je netwerkkaart het goed.

Dus bv : ping 10.0.0.2

Maar dan met het ip-adres van de router.

Groets, Jas
 
de pc vraagt om een realtek adapter driver disk...mij is net verteld dat er een uitroepteken staat bij de ethernet kaart dus ik den k dat ik me eerst daar maar eens op ga richten
 
mn vader is de adapter disk driver kwijt dus eerst maar ff zoeken op internet...
 
Ik kan in ieder geval internet op, met hulp van buitenaf...dat probleem is dus opgelost
Op naar de volgende sectie voor de volgende problemen...Ik heb bij m'n internet namelijk ook meteen een heleboel missende bestandjes ineens...vxd's en dll's

*diepe zucht*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan