• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik wil meer leren over excel maar dat lukt me niet via help of internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

baszo

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2009
Ik ben steeds meer bezig met Excel maar vind niet echt goed op internet of de help, over de formules en mogelijkheden van Excel.
Had laats een probleem en heb het hier neer gelegd, mijn probleem is opgelost.
Maar ik wil meer over excel leren kijk ook naar de problemen van andere en de oplossingen daar leer ik nu en dan ook van, maar is er iets waar een leek het kan leren.
Groetjes baszo :o

Bedankt

Bedankt
Maar dat is in mijn ogen een begin.
Heb hem al doorlopen maar wat ik merkte is dat formules een klein beetje aan de orde komen.
Ik zou daar meer inzicht in willen hebben.
Groetjes baszo

Beste baszo ;)

Kijk eens rond op dit forum en zoveel mogelijk topics volgen.
Ik zelf ben begonnen in 1998 met Excel en aldoende leert men.

Zijn er problemen of vragen, dan horen wij het wel.

Dus veel succes ermee en een pretiig weekend. :thumb:

Groetjes Danny. :thumb:

Bedankt
Dat ben ik aan het doen.
Maar ik hopte dat er iets was waar ik gericht kon leren, want mee kijken gaat goed tot ik tegen een probleem aan loop. En ik kan het dan wel hier neer legen. Naar ik wil ook nog groeien.
Bedankt ik blijf leren
Groetjes baszo

Bedankt
Hier was ik nog niet.
Ben weer paar uren zoet.
Groetjes baszo

Hoi

Ik denk dat je niet ergens van A tot Z op een site gaat leren werken met Excel, en ook niet echt "inzicht krijgen".

Ik denk dat je eerder uit moet gaan van concrete problemen (de eigen financiën, de supermarktaankopen, voetbaluitslagen, verjaardagskalenders e.d.). Probeer zoiets in elkaar te zetten, van heel simpel tot uitgebreid, en dan ga je onderweg veel leren. Zoek veel op internet op, met goede (soms Engelse) zoekwoorden heb je zo de/een oplossing.

Succes ermee,

Wigi

mogelijk ter aanvulling:
ik ben een kleine amateur op Excelgebied, maar kan mij prima redden met simpele spreadsheets tot en met een eigen gemaakte voetbalpool toe.

Wat ik TS wel wil meegeven is dat het gebruik van Excel op amateuristisch gebied (waar ik op zit) leuk en aardig is en dat er heel veel mogelijk is met voorgebakken formules, maar dat écht Excel gebruik kennis van VBA vergt (die ik niet heb) en VBA leren is weer een hoofdstuk apart.

Samengevat: leuke werkbladen maken in Excel kan heel goed met de muis, maar je bereikt een moment in je Excel ontwikkeling dat die formules toch een beetje behelpen worden en dan staat het 'monster' van VBA je op te wachten'.

bedanky allemaal

hoi allemaal,
ik heb net twee boeken gekocht (databaseontwerp met excel en access & Excel formulas).
Dus ik ben wel een tijd aan het lessen en na doen.
Allemaal bedankt voor jullie goede raad.
Ik hoop dat als ik ze uit heb dat ik jullie eens kan helpen.
Groetjes bas:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan